گروه محبوب راک فنلاندی: راسموس The Rasmus + بیوگرافی و تصاویر


گروه محبوب راک فنلاندی: راسموس The Rasmus + بیوگرافی و تصاویر

در این مقاله به سراغ بیوگرافی گروه The Rasmus (راسموس) گروه راک فنلاندی رفته ‌ایم. با ما همراه باشید

در این مقاله به سراغ بیوگرافی گروه The Rasmus (راسموس) گروه راک فنلاندی رفته ‌ایم. با ما همراه باشید

بیوگرافی گروه THE RASMUS (راسموس)

گروه راسموس (The Rasmus) گروه راک فنلاندی یکی از مشهورترین گروه های راک در تاریخ موسیقی جهان است که طرفداران بسیار زیادی خصوصا در دهه ۱۹۹۰ به دست آورد.

گروه The Rasmus (راسموس) گروه راک فنلاندی مشهور در سال ۱۹۹۴ در هلسینکی فنلاند تشکیل شد. اعضای گروه در ابتدا چهار نفر با نام‌های لوری ایلونن (Lauri Ylönen) به عنوان خواننده و ترانه‌سرا، ایروهینونن (Eero Heinonen) نوازنده باس، پاولی رانتا سالمی (Pauli Rantasalmi) نوازنده گیتار و جارنو لات (Jarno Lahti) درامر، بودند که در دبیرستان گروه راسموس را تشکیل دادند. جارنو اما یک سال بعد گروه را ترک کرد و جان هیسکانن (Janne Heiskanen) جای او را در گروه گرفت. در سال ۲۰۰۰ هم گروه نام Rasmus را به The Rasmus تغییر داد تا با یک دی‌جی به همین نام اشتباه گرفته نشود.

گروه محبوب راک فنلاندی: راسموس The Rasmus + بیوگرافی و تصاویر
گروه راک راسموس The Rasmus

اولین آلبوم چند آهنگه (EP) را با نام ۱st در دسامبر ۱۹۹۵ منتشر کردند راسموس اولین آلبوم استودیویی خود را در سال ۱۹۹۶ با نام Peep منتشر کرد که خیلی زود به فروش رفت و ابتدا در فنلاند و سپس در استونی و روسیه و سراسر دنیا به محبوبیت رسید. این موفقیت باعث شد که در سن ۱۶ سالگی یکی از جوان‌ترین راک استارهای آن دوران شوند. آن‌ها خیلی زود به سراغ تهیه آلبوم بعدی خود رفتند و در سال ۱۹۹۷ آلبوم پلی‌بویز (Playboys) را روانه بازار کردند که به فروش بسیار زیادی در فنلاند رسید و جایزه اما ( جایزه گرمی فنلاند) را دریافت کرد اما در سطح جهانی چندان موفق نبود.

آلبوم Hell of a Tester سومین آلبوم استودیویی گروه The Rasmus است که در سال ۱۹۹۸ انتشار یافت که باز هم با موفقیت خوبی در فنلاند روبرو شد و آهنگ Liquid از این آلبوم بهترین آهنگ سال فنلاند شد. راسموس با این آلبوم از سبک فانک راک به آلترناتیو راک تغییر استایل داد. چهارمین آلبوم با نام Into در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. این آلبوم اولین کار گروه با کمپانی پخش موسیقی Playground Music بود و همچنین اولین آلبوم آن‌ها بود که در سطح بین‌المللی منتشر شد. این آلبوم نیز به رتبه اول چارت موسیقی فنلاند رسید.

گروه محبوب راک فنلاندی: راسموس The Rasmus + بیوگرافی و تصاویر
اعضای گروه راسموس راک فنلاندی

اما گروه راسموس محبوبیت و شهرت جهانی خود را مدیون پنجمین آلبوم استودیویی خود، یعنی آلبوم Dead Letters (نامه‌های مرده) است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. آلبومی در سبک آلترناتیو راک که توانست ۸ گواهینامه طلایی و ۶ گواهینامه پلاتینیوم را به خاطر فروش بالای خود به دست آورد. خواننده گروه، لوری ایلونن درباره نام آلبوم اظهار داشت که هر ترک از آلبوم نامه‌های مرده، نامه‌ای است که هرگز به مقصد نرسیده، چراکه گیرنده آن گم شده و خبری از فرستنده نیز در دست نیست. آهنگ In the Shadows (در سایه‌ها) از این آلبوم نیز در چارت‌های موسیقی کشورهای زیادی در صدر قرار گرفت و همچنین ۶ گواهینامه طلایی و دو پلاتینیوم دریافت کرد. این آهنگ موفق‌ترین آهنگ گروه تا به امروز بوده است. از دیگر آهنگ‌های محبوب آلبوم نامه‌های مرده، می‌توان به آهنگ In My Life (در زندگی من) اشاره کرد.

آلبوم Hide from the Sun ششمین آلبوم استودیویی گروه The Rasmus در سال ۲۰۰۵ و هفتمین آلبوم آن‌ها در سال ۲۰۰۸ با نام Black Roses (رزهای سیاه) منتشر شد که هر دو با استقبال و موفقیت همراه بود.

گروه محبوب راک فنلاندی: راسموس The Rasmus + بیوگرافی و تصاویر
گروه موسیقی راک فنلاندی THE RASMUS

آلبوم The Rasmus هشتمین آلبوم گروه راسموس است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و توانست جایزه گرمی فنلاند، یعنی جایزه اما (EMMA) را به دست آورد. آلبوم Dark Matters آخرین آلبوم گروه تا به امروز است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد که سبک آن بیشتر به سمت الکترونیک پاپ و الکترونیک راک رفته بود؛ گرچه همچنان آلترنتیو راک نیز به شمار می رود. راسموس پس از این آلبوم هنوز آلبومی منتشر نکرده است اما سال گذشته لوری ایلونن اعلام کرده بود که در آینده‌ای نزدیک آلبوم بعدی خود را منتشر خواهند کرد.

بیشتر بدانید : 10 گروه و چهره راک برگزیده تاریخ!

بیشتر بدانید : بزرگ ترین خوانندگان تاریخ موسیقی راک + عکس

بیشتر بدانید : «پیکلاویه»: گروه ایرانی راک انگلیسی! + تصاویر

بیشتر بدانید : نگاهی به گروه‌های مطرح راک ایرانی

بیشتر بدانید : موسیقی راک و شیطان پرستی؟ واکنش راک استار ایرانی



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: vitalmagz.com


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار