295 واحد متخلف بهداشتی همدان به دستگاه قضایی معرفی شدند


295 واحد متخلف بهداشتی همدان به دستگاه قضایی معرفی شدند

همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: 295 واحد صنفی این استان به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند.

لیدا رفعتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین میزان تخلف مربوط به کارگاه ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیرو بوده که در یک هفته گذشته ۱۳۷ واحد از انها به مرجع قضایی این استان معرفی شد.

وی اضافه کرد: ۱۵ هزار و ۷۶۷ کارگاه و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیرو در استان همدان فعال است که در یک هفته گذشته ۴۰۹ واحد مورد بررسی قرار گرفتند از این تعداد ۷۹ درصد فاصله گذاری فیزیکی و ۸۵ درصد بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کرده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ۵۹ واحد سوپرمارکت و خواروبار فروشی نیز در این مدت به مرجع قضایی معرفی و در عین حال ۶ واحد از این صنف به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شده است.

رفعتی گفت: ۹ هزار ۷۹۵ واحد سوپرمارکت و خواروبار فروشی درهمدان وجود دارد که در یک هفته گذشته یک هزار و ۸۶۱ واحد مورد بازرسی تیم های بهداشتی قرار گرفتند.

وی گفت: یک هزار و ۵۸۵ واحد معادل ۸۵ درصد بهداشت و حفاظت فردی و یک هزار و ۴۶۲ واحد معادل ۷۹ درصد پروتکل فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کرده بودند همچنین ۸۵ درصد خدمات دهندگان و ۷۸ درصد خدمات گیرندگان و مارجعان به سوپرمارکت ها از ماسک استفاده کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: برای متصدیان ۳۷ نانوایی متخلف نیز در یک هفته گذشته پرونده تشکیل شده است و ۶ واحد نانوایی در این زمان پلمب شدند.

رفعتی وضعیت دفاتر پیشخوان درباره رعایت پروتکل های بهداشتی را نامناسب توصیف و بیان کرد: ۱۱۲ دفتر پیشخوان دولت در این استان وجود دارد که ۸۶ واحد آن از نظر رعایت مسائل بهداشتی بازرسی شدند.

وی ادامه داد: در ۴۸ درصد از دفاتر پیشخوان فاصله گذاری فیزیکی حداقل یک و نیم متر به عنوان مهمترین مولفه برای پیشگیری از شیوع کرونا رعایت نشده بود همچنین ۲۲ درصد از مراجعان به این دفاتر خدماتی ماسک نزده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: بنابراین از ۸۶ واحدی که در یک هفته گذشته مورد بازدید قرار گرفت چهار واحد پلمب و ۱۹ واحد به مرجع قضایی معرفی شد.

رفعتی افزود: همچنین در یک هفته گذشته برای متصدیان ۱۰ رستوران، هفت فروشگاه زنجیره ای، پنج جایگاه سوخت،پنج مطب، پنج واحد تولیدی صنعتی، سه داروخانه، سه آرامستان، ۲ پاساژ، یک مرکز شماره گذاری، یک واحد در بخش صنایع ساخت و ساز و یک پایانه مسافربری اخطار صادر و به مرجع قضایی معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین یک هفته گذشته ۲۱ واحد صنفی به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی تعطیل شد که شامل ۶ نانوایی، ۶ خوار و بار فروشی، چهار دفتر پیشخوان، سه داروخانه، ۲ رستوران است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکزخدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان وجود دارد که سه هزار و ۷۱۳ مورد در یک هفته گذشته بازرسی شدند.

رفعتی افزود: به طور میانگین ۸۶ درصد این واحد ها بهداشت و حفاظت فردی، ۷۸ درصد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده بودند در عین حال ۸۶ درصد خدمات دهندگان و ۷۹ درصد مراجعان به مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب از ماسک برای مراقبت از خود و دیگران برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا استفاده کرده بودند.

به گزارش ایرنا مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا پایان روز پنجشنبه گذشته در استان همدان به ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر رسیده، همچنین در این مدت یک هزار و ۴۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، ۴ شهرستان همدان، فامنین، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا