راه های مناسب و ساده برای کاهش وزن 

راه های مناسب و ساده برای کاهش وزن 

چه در دهه 20 باشید چه در دهه 60، کاهش وزن نیاز به احساس از خودگذشتگی و تمرکز دارد. نه تنها انضباط و عزم راسخ را می طلبد بلکه چالش های زیادی را به همراه دارد. در حالی که پیروی از یک رژیم غذایی محدود یا تمرین منظم می تواند به شما در کاهش چربی بدن کمک کند، همچنین به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید، اما پیروی از یک سبک زندگی سالم و رعایت یک برنامه دقیق می تواند سرعت روند کاهش وزن شما را دو برابر کند. به گزارش هندوستان تایمز، چه جوان باشید و چه پیر در اینجا چند نکته در مورد کاهش وزن آورده شده است که برای همه معجزه می کند.

بیشتربخوانیم:فواید شگفت انگیز پیاده روی

برای کاهش وزن خواب کافی مهم است

کمبود خواب اغلب می تواند منجر به چاقی و افزایش وزن شود. بسیاری از تحقیقات ادعا کرده اند ارتباطی بین محدودیت خواب و تغییرات منفی در متابولیسم وجود دارد که اغلب می تواند منجر به افزایش وزن شود، همچنین محققان دانشگاه شیکاگو دریافتند کمبود خواب می تواند توانایی بدن در کاهش چربی اضافی را محدود کند. با این اوصاف مهم است اگر می خواهید وزن کم کنید خواب کافی داشته باشید.

بیشتربخوانیم:آیا با پرخوری در یک روز چاق می شوید؟

برای کاهش وزن زود از خواب بیدار شوید

بر اساس اظهارات محققان دانشگاه نورث وسترن در حالی که صبح زود بیدار شدن کار خوبی به ویژه در زمستان ها است می تواند با کاهش شاخص توده بدنی و افزایش کاهش وزن همراه باشد. همانطور که گفته شد بیدار شدن زود هنگام به شما انگیزه می دهد تا روز خود را با انرژی مناسب شروع کرده و به طور موثر برنامه ریزی کنید.

برای کاهش وزن وعده های غذایی خود را در خانه آماده کنید

پخت و پز در خانه نه تنها سالم است بلکه به شما کمک می کند تا از تمام کربوهیدرات های غیرضروری، کالری و چربی های ناسالم دور شوید. اگر فردی هستید که بدنبال کاهش وزن و لاغری است باید تهیه وعده های غذایی را در خانه شروع کنید.

برای کاهش وزن غذاهای غنی از امگا 3 مصرف کنید

غذاهای غنی از امگا 3 مانند ماهی های چرب مانند آزاد و سایر غذاهای دریایی می توانند به سرعت روند کاهش وزن کمک کنند، همچنین تحقیقات ادعا کرده است غذاهای غنی از امگا 3 می توانند به کاهش چربی شکم و افزایش میزان متابولیسم کمک کنند.

برای کاهش وزن مقدار زیادی آب بنوشید

آب یکی از منابع اصلی انرژی در بدن ماست. از بهبود هضم تا دفع مواد زائد از بدن، نوشیدن آب زیاد می تواند به ایجاد ایمنی بدن کمک کند. با این اوصاف هیدراته ماندن می تواند برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه داشته و باعث سالم ماندن از کربوهیدرات ها و چربی های ناسالم شود.

بیشتربخوانیم:نکاتی که باید حتما در هنگام مصرف زنجبیل بدانید!

برای کاهش وزن سطح استرس را کاهش دهید

استرس می تواند یکی از کلیدهای عمده کاهش وزن باشد. استرس کنترل نشده می تواند سطح کورتیزول را در بدن افزایش دهد که به نوبه خود اشتها را تحریک می کند و منجر به افزایش وزن می شود، بنابراین مهم این است به ذهن خود استراحت دهید و به کارهایی بپردازید که باعث می شود احساس خوشبختی کنید.

برای کاهش وزن مرتب ورزش کنید

در حالی که نسل جوان به فعالیت در محیط داخل روی آورده و غرق تلفن و شبکه های اجتماعی شده اند، افراد مسن نیز از نشاط لازم برای انجام تمرینات منظم برخوردار نیستند، اما اگر می خواهید وزن کم کنید و زندگی سالمی داشته باشید باید ورزش را شروع کنید. متناسب با سن خود تمرینات منظمی را شروع کنید تا تغییرات محسوس را مشاهده کنید.

بیشتربخوانیم:10 مواد غذایی که پیشنهاد می کنیم هرگز آن ها را نخورید

برای کاهش وزن میوه مصرف کنید

به جای اینکه بدن خود را با غذاهای مضر و میان وعده های ناسالم پر کنید سراغ غذاهای تازه و طبیعی بروید که نه تنها خوشمزه بلکه مفید هم هستند. میوه ها می توانند بدن شما را دوباره پر کنند، همچنین ولع مصرف شما را از بین ببرند.

بیشتربخوانیم:دیابتی ها چند وعده غذایی باید در یک روز داشته باشند؟

مترجم: الهه زارعی