فرماندار تالش: اداره‌ها به وظایف خود در قبال سالمندان عمل کنند


فرماندار تالش: اداره‌ها به وظایف خود در قبال سالمندان عمل کنند

آستارا - ایرنا - فرماندار تالش گفت: شبکه بهداشت و درمان برای افزایش کیفی و کمی خدمات، کمیته امداد و بهزیستی جهت تامین نیازهای معیشتی و شهرداری‌ها به منظور مناسب اماکن عمومی برای سالمندان شهرستان برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسین شاهکویی عصر پنجشنبه در اولین جلسه شورای امور سالمندان گیلان در فرمانداری تالش گفت: در تالش در هر کیلومتر ۱۴۲ نفر ساکن هستند و ۲۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان سالمند هستند و رسانه ها مسئولیت مردم و مسئولان در سند سلامت سالمندان را اطلاع رسانی کنند.

ابوذر دیانسایی رئیس کمیته امداد امام‌ (ره) تالش نیز در این جلسه گفت: سه هزار و ۷۷ خانوار بالای ۶۰ سال تحت پوشش این نهاد هستند و پرداخت هزینه درمان، وام اشتغال فرزندان مجرد و متاهل هم خرج، اعزام به عتبات عالیات و مشهد، ساخت مسکن، مستمری ماهانه، تهیه ویلچر، تشک مواج، دندانسازی و تامین لوازم ضروری نظیر آبگرمکن و بخاری از خدمات ما به سالمندان است.

شهریار جعفری سرپرست اداره بهزیستی تالش نیز گفت: ۶۰۱ سالمند تحت پوشش این اداره هستند و ۲۰ سالمند از مستمری ماهانه ، ۱۵ نفر از خدمات تحت مراقبت در منزل، سه سالمند از امکانات مراکز نگهداری و ۱۰سالمند از ۱۰۰ جلسه درمانی و توانبخشی برخوردار هستند.

وی افزود: پنج سالمند از خدمات شنوایی و بینایی سنجی و ۲۵ نفر از تشک مواج ، تخت، واکر ،عصا، ویلچر ،ساکشن و کپسول اکسیژن بهره مند هستند و از ۹۳ سالمند با اهدا هدایای نقدی در روز جهانی سالمند تجلیل کرده ایم.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!