403 نفر از کارکنان بخش درمان مهاباد به کرونا مبتلا شده اند


403 نفر از کارکنان بخش درمان مهاباد به کرونا مبتلا شده اند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 403 نفر از اعضای کارکنان درمانی فعال در این شهرستان شامل پرستار، پزشک و بهورز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

امیر بهزاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۶۱ نفر از کادر درمان، ۱۲۱ نفر از کادر بهداشتی، ۱۱ نفر از فوریت‌های پزشکی و ۱۱ نفر از کادر شبکه به کرونا مبتلا شده‌اند ولی فوتی در این حوزه نداشتیم.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۱۲ مادر باردار مهابادی به کرونا مبتلا شدند که هیچ مورد فوتی نیز در بین آنها ثبت نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶ هزار و ۴۹۳ مورد ابتلا مثبت کرونا شناسایی شده است که از این تعداد چهار هزار و ۷۳۱ نفر در مراکز غربالگری و یک‌هزار و ۷۶۲ نفر نیز در بیمارستان این شهر شناسایی و بستری شده‌اند.

بهزاد با بیان اینکه از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۸ نفر زن و ۳ هزار و ۵۹۵ نفر مرد هستند، افزود: تعداد پنج هزار و ۶۲۱ بیمار (۸۶.۶ درصد) در شهر و ۸۷۲ بیمار (۱۳.۴ درصد) ساکن روستا بوده‌اند.

بهزاد افزود: بیشترین میزان شیوع در بین افراد زیر ۵۰ سال بوده و با این‌حال بیشترین میزان مرگ و میر در رده سنی بالای ۶۰ سال روی می‌دهد، به نحوی که ۷۰ درصد مرگ و میرها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: مراکز ۱۶ ساعته از فروردین‌ماه برای شناسایی بیماران کرونایی آغاز بکار کردند و در این بین یک‌هزار و ۷۶۲ نفر در بیمارستان بستری شده و چهار هزار و ۷۳۱ نفر نیز در مراکز ۱۶ ساعته شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان فوتی‌ها در بین افراد دارای بیماری پیش‌زمینه‌ای است، گفت: ۴۸۱ مبتلای به کرونا دارای بیماری پیش‌زمینه‌ای قلبی بودند که ۳۹.۲ فوتی‌ها مربوط به این بیماران است، ۲۵۰ نفراز مبتلایان به کرونا نیز دارای بیماری دیابت بودند که با ثبت ۳۸ فوتی ۱۲.۵ درصد از فوتی‌ها را به‌خود اختصاص داده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: از ۴۹ بیمار ریوی که مبتلا به کرونا بودند هشت نفر از آنها فوت کرده‌ و ۲.۶ درصد از فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، از ۵۰ مبتلای به کرونا که بیماری کلیوی داشته‌اند نیز، ۶ نفر فوت کرده و ۲ درصد فوتی‌ها نیز مربوط به این بیماران است، سایر بیماری‌های پیش زمینه‌ای که به کرونا مبتلا شده‌اند، ۹۷ نفر بوده و ۱۸ نفر آنها فوت کرده‌اند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و هم اکنون در وضعیت زرد شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک