افزایش بستری ها و روز بی فوتی کرونا در استان اردبیل


افزایش بستری ها و  روز بی فوتی کرونا در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا- تعداد بستری های کرونا در شبانه روز گذشته در استان اردبیل افزایش یافت ولی تعداد جانباختگان به صفر رسید.

دکتر شهرام حبیب زاده روز جمعه به ایرنا گفت: در شبانه روز گذشته ۴۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان اردبیل بستری شدند.

وی بیان کرد: تعداد بستری های کرونا در استان با افزایش محسوس به ۱۹۵ نفر رسیده است که ۵۹ نفر از آنها در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: مجموع جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل هم طی ۱۱ ماه گذشته به یک هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است.

دکتر حبیب‌زاده اضافه کرد: هم‌اینک ۱۰ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و ۲ شهرستان خلخال و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه ‌داد: وضعیت پایدار کرونا در استان، در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

وی نسبت به ضرورت حفظ و بهبود وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل هشدارداد و گفت: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

دکتر حبیب‌زاده بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، هشت هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی یک ماه گذشته سه بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...