مردم فعلا سفر نکنند


مردم فعلا سفر نکنند

مهیاری گفت:‌ 2 هزار دستگاه ماشین‌ شن‌ و نمک‌پاش و برف‌روب در استان‌های پربارش آماده باش هستند، همچنین 10 هزار تن مخلوط شن و نمک در مقاطع مختلف جاده‌ها و راهدارخانه‌ها انباشت شده است.

به گزارش مشرق؛ فرهاد مهیاری در تشریح آخرین وضعیت آماده‌باش راهداران و تجهیزات راهداری برای مقابله با تأثیرات بارش‌های جوی فعلی در ایمنی جاده‌ها اظهار داشت:‌ سامانه بارشی که وارد کشور شده چندین استان را در بر گرفته است و تا پایان وقت روز شنبه ۱۱ بهمن در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی موجب بارش برف و باران و کولاک برف در چندین استان کشور شده و می‌شود، گفت: هشدارهای لازم به استان‌هایی که درگیر این سامانه بارشی شده‌اند، از پیش اعلام شده است که در این باره می‌توان به استان‌هایی نظیر آذربایجانی غربی، آذربایجان شرقی،‌کردستان، همدان، لرستان، اردبیل، تهران، مازندران، جنوب گیلان، قزوین و البرز اشاره کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: در این راستا آمادگی لازم برای اکیپ‌های راهداری و استقرار آنها در جاده‌ها و محل استقرار راهداران مشخص شده است.

آماده‌باش ۱۰ هزار راهدار و ۸ هزار دستگاه تجهیزات راهداری

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: برای این ایام حدود ۱۰ هزار نفر راهدار، یک‌هزار باب راهدارخانه و ۸ هزار دستگاه ادوات و ماشین‌آلات راهداری آماده‌باش هستند تا مشکلی برای مسافران رخ ندهد.

آماده‌باش ۲هزار دستگاه برف‌روب و نمک‌پاش در استان‌های پربارش

مهیاری اضافه کرد: تعداد ۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات شن‌ و نمک‌پاش و برف‌روب در استان‌های پربارش در حالت آماده باش هستند، همچنین ۱۰ هزار تن مخلوط شن و نمک مهیا و در مقاطع مختلف جاده‌ها و راهدارخانه‌ها دپو شده است تا در صورت ضرورت به سرعت استفاده شود.

وی توضیح داد: مخلوط شن و نمک، هم ذوب‌کننده برف است و هم ساینده است، یعنی اصطکاک جاده را افزایش می‌دهد، راهداران پس از برف‌روبی مخلوط شن و نمک می‌پاشند، قبل بارش برف هم پاشش نمک انجام می‌شود و پس از برف‌روبی چون شل‌آب برف و سرما و یخ‌زدگی وجود دارد شن و نمک‌پاشی انجام می‌شود تا در عبور خودروها مشکل یخ‌زدگی و لغزندگی معابر نداشته باشیم.

مردم از سفر غیرضروری بپرهیزند

مهیاری اظهار داشت: این سامانه بارشی نسبت به سامانه بارشی هفته گذشته کولاک کمتری دارد ولی از شنبه با خروج سامانه بارشی، کاهش دما و سرمای شدید را خواهیم داشت که تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد ضمن آنکه باد شدید هم پیش‌بینی شده است؛ این سرمای شدید موجب یخ‌زدگی معابر می‌شود در این راستا به استان‌های درگیر این مسئله، ضرورت ذخیره شن و نمک همچنین نمک‌پاشی و شن‌پاشی برای مقابله با یخ‌زدگی تأکید شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: رانندگان حتماً تجهیزات زمستانی و زنجیره چرخ به همراه داشته باشند و از سلامت فنی خودروی خود مطمئن باشند؛ همچنین در این مدت مردم از سفر غیر ضروری پرهیز کنند.

بنابراین گزارش سامانه بارشی روز گذشته وارد کشور شد و امروز جمعه ۱۰ بهمن بر شدت و گستره این سامانه بارشی افزوده می‌شود و موجب بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، همدان، مرکز و غرب اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان می شود.

به گفته مدیرکل‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به فارس، امروز با توجه به جریان‌های شمالی از سوی دریای خزر در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان می‌گوید: روز شنبه ۱۱ بهمن بارش در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، قزوین، زنجان، بوشهر، یزد، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گیلان و مازندران ادامه دارد و در استان‌های گلستان، سمنان و خراسان شمالی بارش به صورت پراکنده خواهد بود؛ از بعد از ظهر شنبه به تدریج از بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج