7 شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت آبی کرونا هستند


7 شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت آبی کرونا هستند

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های خراسان جنوبی، سه شهرستان دیگر در وضعیت آبی (کم خطر) قرار گرفت و چهار شهرستان استان همچنان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه جمعه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: جدول مخاطره شیوع کرونا در شهرستان‌های خراسان جنوبی تغییر داشته و خوشبختانه تعداد دیگری از شهرستان‌های ما وضعیت آبی رنگ پیدا کرده است.

وی افزود: سه شهرستان نهبندان، سرایان و فردوس هم در وضعیت آبی قرار گرفتند و به این ترتیب در حال حاضر هفت شهرستان خوسف، بشرویه، درمیان، سربیشه، نهبندان، سرایان و فردوس آبی رنگ هستند که امیدواریم این وضعیت با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شهرستان‌های بیرجند، قاینات، طبس و زیرکوه همچنان وضعیت زرد دارند.

وی بیان کرد: تعیین رنگ شهرها متناسب با روند بیماری در هر شهر انجام می‌شود و قرار گرفتن در هر کدام از رنگ‌های چهارگانه (آبی، زرد، نارنجی و قرمز) براساس تعداد موارد کرونا مثبت که در روز بستری می‌شوند به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

دهقانی افزود: بنابراین احتمال تغییر در رنگ‌بندی به صورت هفتگی وجود دارد و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده فراگیر از ماسک، خودداری از دورهمی و برگزاری تجمعات الزامی است.

وی از انجام ۱۴۹ مورد آزمایش تشخیص کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این تعداد آزمایش منجر به شناسایی ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا شده است که از این تعداد پنج بیمار در بیمارستان بستری هستند و ۱۷ بیمار به صورت سرپایی نمونه داده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از موارد جدید کرونا مثبت در استان ۱۰ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، یک نفر سرایان، ۲ نفر سربیشه، یک نفر طبس، یک نفر فردوس و هفت نفر مربوط به شهرستان قاینات بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳۵ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۲۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده‌اند.

دهقانی گفت: از بیماران کرونایی، سه بیمار در بخش مراقبت ویژه هستند که حال ۲ نفر مناسب نیست.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی جدید نداشتیم و کل موارد فوت ناشی از کرونا در استان ۷۴۱ مورد باقی می‌ماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا (اسفند سال گذشته) تاکنون ۱۵ هزار و ۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی شناسایی شدند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۰ نفر بهبودی کامل پیدا کردند یا دوره قرنطینه را پشت سر می‌گذرانند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۳۱ بیمار تنفسی که شامل ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا بوده‌اند از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس وضعیت قبلی رنگ‌بندی شهرستان‌های خراسان جنوبی، چهار شهرستان این استان در وضعیت آبی یا کم خطر قرار داشتند و هفت شهرستان در وضعیت زرد یا متوسط خطر بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر