معرفی 17 برند دفتر فانتزی ایرانی


دفتر از مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازم التحریر است که از نخستین سال تحصیل و حتی پیش از آن کاربرد دارد. دفترها در حال حاضر بسیار متنوع هستند و می‌توانند با توجه به ویژگی‌هایشان کاربردهای مختلفی هم داشته باشند اما عمده‌ترین کاربرد آن‌ها، برای مشق و تکالیف و هم‌چنین نقاشی و طراحی است. این روزها در بین دانش آموزان لوازم تحریر فانتزی محبوبیت زیادی به...

معرفی 17 برند دفتر فانتزی ایرانی

دفتر از مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازم التحریر است که از نخستین سال تحصیل و حتی پیش از آن کاربرد دارد. دفترها در حال حاضر بسیار متنوع هستند و می‌توانند با توجه به ویژگی‌هایشان کاربردهای مختلفی هم داشته باشند اما عمده‌ترین کاربرد آن‌ها، برای مشق و تکالیف و هم‌چنین نقاشی و طراحی است.

این روزها در بین دانش آموزان لوازم تحریر فانتزی محبوبیت زیادی به دست آورده است و دانش آموزان و والدین آنها تلاش میکنند لوازم مدرسه فانتزی و در عین حال ارزان تهیه کنند. درباره خرید دفتر نیز همینطور است و طراحی و تنوع ظاهری برای دانش آموزان اهمیت زیادی دارد. در ادامه در اینباره توضیح داده و سپس شما را با 17 برند دفتر فانتزی که محصول تلاش تولیدکنندگان داخلی است آشنا می‌کنیم.

تنوع دفترها شامل چه چیزهایی می‌شود؟

دفترها را می‌توان به روش‌های گوناگون دسته‌بندی کرد اما مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در یک دفتر ملاک انتخاب قرار می‌گید به این ترتیب است:

خط: دفترها در وهله‌ی اول از نظر خط‌دار یا بی‌خط بودن تقسیم می‌شوند. دفتر بی‌خط معمولا برای نقاشی و طراحی استفاده می‌شود. دفترهای خط‌دار خود به چند دسته تک‌خط، دوخط (مناسب برای مشق انگلیسی)، چهارخط (بیشتر مناسب برای مشق موسیقی) و شطرنجی (کاربردی در طراحی، الگوکشی و …) قابل تقسیم هستند.

تعداد برگ: بسته به حجم مورد استفاده می‌توانید از دفتری با تعداد برگ‌های مناسب استفاده کنید که معمولا در انواع 30، 40، 50، 60، 70، 80، 100، 200 تا 1000 برگ موجود است.

صحافی: نوع صحافی و متصل بودن برگه‌ها و جلد دفتر، انواع گوناگونی از دفتر فنری، منگنه‌ای، چسبی و دوختی را پدید می‌آورد. دفترهای فنری خود به دو دسته جزئی‌تر تک‌فنر و دوفنر (دوبل) تقسیم می‌شوند.

جلد: در حال حاضر با خلاقیت و ذوق تولیدکنندگان دفتر ایرانی، انواع گوناگونی از دفتر با جلدهای چرمی، چوبی، پارچه‌ای، طلقی، گلاسه و مغز ام‌دی‌اف در کنار جلدهای معمول کاغذی و مقوایی در بازار موجود است.

طرح روی جلد دفترها نیز می‌تواند آن‌ها را به دو دسته‌ی ساده و فانتزی تقسیم کند.

معرفی 17 برند دفتر فانتزی ایرانی

17 برند تولیدکننده دفتر فانتزی ایرانی کدام‌اند؟

چرا مهم است دفتر ایرانی بخریم و به‌طورکلی لوازم تحریر ایرانی تهیه کنیم؟ فرزندان ما سال‌های مهمی از عمر خود را با نوشت افزار می‌گذرانند. مهم است که این نوشت‌افزار و محصولات کاغذی دارای طرح‌ها و ویژگی‌هایی باشد که با فرهنگ و آداب ایرانی سازگار است و با روحیات بچه‌هایمان هم‌خوانی بیشتری دارد.

نکته‌ی دیگر که البته نیاز چندانی به تکرار و تأکید ندارد، اهمیت حمایت از محصولات ایرانی، خصوصا زمانی است که این محصولات از نظر کیفیت و مرغوبیت و نیز تنوع و زیبایی چیزی کم از نمونه‌های خارجی ندارند و حتی نسبت به بسیاری از آن‌ها برتر هستند.اینک با این تولیدکنندگان آشنا شوید:

1. مشکات

دفترهای مشکات از 48 تا 100 برگ به بازار عرضه می‌شوند. این دفترها با جلد گلاسه و در دو نوع فنری و چسبی تولید شده‌اند. مشکات دفترهایی با طرح‌های فانتزی برای دختران و پسران دارد.

2. بهشت

از تولیدکنندگانی که محصولات متنوعی از نوشت افزار شامل جامدادی، کلاسور و … را در کنار محصولات کاغذی تولید می‌کند، بهشت است. مدل‌های فانتزی نیز در گروه محصولات بهشت قرار دارد اما دفترهای این برند بیشتر با طرح شهدا معروف شده‌اند و علاقه‌مندان خاص خود به‌ویژه در میان جوانان و نوجوانان دارند. صحافی آن‌ها نیز بیشتر به صورت فنری است

3. کتیبه

از بهترین تولیدکنندگان دفتر و نوشت‌افزار ایرانی که تنوعی عالی در محصولات خصوصا دفترهای فانتزی دارد، کتیبه است. دفتر فانتزی دخترانه و پسرانه با کاربردهای گوناگون مشق و نقاشی و طرح‌های روی جلد بسیار متنوع، شاد و زیبا توسط این تولیدکننده به بازار عرضه می‌شود.

همچینن انواع دفتر با جلد پارچه‌ای در گروه محصولات آن قرار دارد که بی‌نهایت زیبا هستند. کتیبه علاوه بر انواع دفتر، تولیدکننده‌ی محصولاتی چون جامدادی فانتزی و تخته‌شاسی فانتزی و طرح‌دار است. در گروه دفترهای فانتزی ایرانی که کتیبه تولید می‌کنند، دفترهای طرح شعر هم وجود دارند که بیشتر مناسب نوجوانان هستند.

4. کتیبه قلم

این برند را نباید با کتیبه یکی دانست. کتیبه قلم تولیدکننده‌ای مستقل است که محصولات متنوعی در زمینه‌ی نوشت‌افزار و محصولات ورقی تولید می‌کند. تنوع طرح‌های فانتزی در دفترهای تولید کتیبه قلم زیاد است. برخی دارای طرحی از کارتون‌های ایرانی مانند فیلشاه هستند. غالب دفترهای کتیبه قلم با صحافی فنری تولید می‌شوند و رنگ‌های شاد، زنده و متنوعی دارند. این برند همچنین دفاتری با طرح شهید دارد.

5. امید دیمو

از تولیدکنندگان خوش‌سابقه‌ی داخلی در حوزه نوشت‌افزار و محصولات ورقی، این برند است که انواع دفترهای فانتزی را با طرح جلدهای بسیار متنوع تولید می‌کند. برخی از دفترهای امید دیمو فنری و برخی دیگر چسبی هستند. در میان آن‌ها دفتر جلدشده نیز با طرح فانتزی موجود است.

6. برگ (برگ تحریر)

این تولیدکننده‌ی نوشت‌افزار و دفتر فانتزی کار خود را از سال 96 آغاز کرده است. بیشترین تنوع دفترهای برگ در انواع مناسب نقاشی و طراحی است که در سایزهای گوناکون آ3، آ4 و آ5 تولید می‌شوند. جلد برخی از دفترهای نقاشی و طراحی برگ، تصویر شاهکارهای نقاشی است. همچنین این برند، تولیدکننده‌ی بولت ژورنال (دفتر برنامه‌ریزی) نیز هست.

معرفی 17 برند دفتر فانتزی ایرانی

7. کیمیا

این نام از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در حوزه محصولات کاغذی است. احتمالا هریک از ما دست کم یک دفتر یا دفترچه یادداشت از این برند استفاده کرده‌ایم. کیمیا درکنار دفاتر کلاسیک و ساده، انواع متنوعی از دفتر فانتزی را نیز با طرح‌های زیبا تولید و روانه‌ی بازار کرده است.

8. زرین

این برند در بین خریدارانی که قیمت مناسب برایشان مطرح است، برندی شناخته شده است. زرین علاوه بر تولید دفترهای فانتزی و ساده در انواع گوناگون، به عنوان تولیدکننده‌ی جامدادی نیز شناخته می‌شود.

9. هیلا

اگر به دنبال دفترهای مشق و نقاشی هستید که کودکان حتما آن‌ها را دوست داشته باشند، هیلا برند مناسبی است. طرح روی جلد دفترهای نقاشی و مشق هیلا فانتزی و برگرفته از انیمیشن‌های ایرانی پرطرفدار مثل دیرین‌دیرین و فیلشاه و با رنگ‌آمیزی شاد است.

10. پرسام

این برند از نظر طراحی‌های متنوع و خلاقانه مورد توجه است. البته محصولات پرسام تنها محدود به دفتر نیست اما در تولید دفتر فانتزی خصوصا جلد چرمی فعالیت می‌کند. همچنین دفترهایی با طرح شهدا دارد.

11. فطرس

از مشهورترین نام‌ها در لیست تولیدکنندگان داخلی، فطرس است که در حوزه محصولات کاغذی فعالیت می‌کند. فطرس دفترهایی مناسب تمام سنین از کودک تا بزرگسال تولید می‌کنند که هم از نظر نوع و هم طراحی و ظاهر بسیار تنوع دارند. این تولیدکننده انواع دفترهای نقاشی، مشق تک‌خط و دوخط را تولید می‌کند.

معرفی 17 برند دفتر فانتزی ایرانی

12. پاپی

از نمونه برندهای مناسب برای کودکان با طرح‌های شاد و فانتزی است. طرح‌های میوه‌ای دفتر فانتزی پاپی، آن را از سایر برندها متمایز کرده است. دفترهای پاپی از 40 برگ تا 100 برگ به بازار عرضه می‌شوند.

13. هیرون

از خلاق‌ترین تولیدکنندگان لوازم التحریر داخلی و از پیشتازان در تولید نوشت افزار چوبی و ترکیب‌شده با چوب است. تنوع محصولات هیرون بالاست و علاوه بر دفترهایی با جلد چوبی، برخی وسایل مانند خط‌کش و تخته‌شاسی چوبی نیز تولید می‌کند اما بیشترین تنوع در جلد دفترهای آن است که طرح پنجره‌ای، طرح شعر، عبارات مذهبی، چهره‌های مهم و مناظر زیبا از آن جمله هستند.

14. گل‌یاپوچ

از دیگر برندهای ایرانی تولید دفتر و نوشت‌افزار است که انواع دفترهای ساده و فانتزی را مناسب برای تمام سنین تولید می‌کند. برخی از دفترهای این برند دارای طرح‌های عروسکی و انیمیشنی جذاب برای کودکان و برخی دارای طرح‌های مذهبی هستند.

15. روشنا

این برند تولیدکننده‌ی محصولات متنوعی شامل انواع نوشت‌افزار و بازی‌های فکری است. دفترهای فانتزی روشنا مناسب هم دختران و هم پسران طراحی شده است و مرغوبیت بالایی دارد. صحافی این دفترها فنری است.

16. خلیج فارس

خلیج فارس از جمله تولیدکنندگان خوش ذوق محصولات کاغذی است که دفترهایی با جلدهای بسیار زیبا و کاملا متناسب با فرهنگ ایرانی تولید می‌کند. طرح‌های دفترهای خلیج فارس، دخترانه و پسرانه و نیز مناسب هردو هستند و شخصیت‌های دختر و پسر یا خانواده‌های ایرانی را به زیبایی و با رنگ‌های شاد به تصویر می‌کشند.

17. آفتاب

از بهترین و خوش‌ایده‌ترین تولیدکنندگان ایرانی در زمینه‌ی محصولات کاغذی و دفتر، آفتاب است. کافی است محصولات این برند را ببینید تا خود نیز به این موضوع معترف شوید. محصولات آفتاب هم دارای کیفیت بالایی هستند و هم در زیبایی آن‌ها نهایت دقت و توجه به کار رفته است.

سخن آخر

با تنوعی که در محصولات کاغذی و لوازم التحریر ایرانی هست، از خرید نمونه‌های خارجی بی‌نیازیم. تنوع در طراحی و تولید دفتر فانتزی آن‌ها را مناسب تمام سنین از کودک تا بزرگسال کرده است. تولیدکنندگان ایرانی به دلیل ارتباط بیشتر و مؤثرتری که با مصرف‌کنندگان دارند، سلایق و نیازهای آنان را بهتر تشخیص می‌دهند؛ به همین دلیل تولیدات ایرانی بیشتر پاسخ‌گوی نیاز این مصرف‌کنندگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس