کارخانه کنسانتره آهن رضوان اردیبهشت 1400 به بهره برداری می‌رسد


کارخانه کنسانتره آهن رضوان اردیبهشت 1400 به بهره برداری می‌رسد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان در بازدید از معدن و کارخانه کنسانتره آهن رضوان گفت: عملیات اجرایی این کارخانه در اسفند سال 97 شروع شده و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، راه انداری اولیه آن اواسط اسفند سالجاری و بهره برداری کامل آن اواخر اردیبهشت 1400 انجام می‌شود.

فریدون همتی عصر جمعه در حاشیه بازدید از این پهنه معدنی، دستور لازم را به منظور سرعت بخشی در راه اندازی و فراهم کردن مقدمات طرح توسعه این کارخانه بزرگ سنگ معدن هرمزگان صادر کرد.
وی بیان داشت: در این بازدید با درخواست مدیرعامل این کارخانه معدنی و با دستور استاندار هرمزگان، افزایش متراژ اراضی مورد نیاز، ولتاژ برق مصرفی و افزایش سهم آب برای راه اندازی طرح توسعه این کارخانه در دستورکار قرار گرفت.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در حال راه اندازی است، اظهارداشت: ظرفیت ورودی آن سالیانه ۲.۳میلیون تن خوراک سنگ اهن است که از در نهایت منجر به تولید یک میلیون تن کنسانتره می‌شود.
همتی افزود: در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد، طرح توسعه شرکت پدیده کاوش ایرانیان برای تولید گندله به روش احیای مستقیم در منطقه ویژه صنعتی خلیج فارس از سال آینده شکل می‌گیرد.
وی بیان داشت: همچنین در سال‌های آینده، راه اندازی یک خط ۲ میلیون تنی دیگر در طرح توسعه کارخانه کنسانتره آهن رضوان پیش بینی شده است.
استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر برای دوره نصب و راه اندازی، برای ۳۰۰نفر اشتغال ایجاد شده که ۱۷۰ نفر از این افراد بومی منطقه و ۱۳۰ از نفرمتخصصان سایر شهرهای کشور هستند و با بهره برداری از کارخانه کنسانتره آهن رضوان، برای ۴۰۰نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهدشد.
وی همچنین در حاشیه بازدید از معدن رضوان نیز گفت:
این معدن ۲۰ میلیون تن ذخیره قطعی دارد و سالیانه ۶ میلیون تن عملیات معدنی در آن انجام می‌شود که ۲ میلیون ماده معدنی از آن استخراج می‌شود.
همتی اظهارداشت: بازگشایی و اکتشافات تکمیلی این معدن از سال ۹۴ شروع شده و برای بهره برداری از این معدن زیرساخت‌هایی شامل ۶ کیلومتر جاده آسفالته، ۹کیلومتر خط لوله فولادی و ۱۳کیلومتر شبکه دو مداره فشار قوی ایجاد شده است.
همتی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۱۱۷ نفر در این معدن اشتغال مستقیم دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان