نجات 6 کوهنورد گمشده در ارتفاعات توچال


نجات 6 کوهنورد گمشده در ارتفاعات توچال

مدیر روابط عمومی مجموعه ورزشی تفریحی توچال اعلام کرد: تیم امداد و نجات این مجموعه و آتش‌نشانی امروز (جمعه) 6 کوهنوردی که به قله این کوه صعود کرده و مسیر بازگشت را گم کرده بودند، نجات داده و به ایستگاه اول منتقل کردند.

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی تهرانی شامگاه جمعه توضیح داد: کوهنوردان مذکور با نامساعد شدن شرایط جوی مسیر بازگشت را گم کردند و حوالی ساعت ۱۹ توسط تیم امداد و نجات مجموعه توچال و آتش‌نشانی نجات پیدا کردند و به ایستگاه اول منتقل شدند.

وی افزود: این افراد ۲ گروه چهار نفره و ۲ نفره بودند که در مجموع ۶ نفر را نجات دادیم.

تهرانی اضافه کرد: چهار نفر اول از سمت قله پایین آمده و مسیر را گم کرده بودند و در نتیجه می‌خواستند به سمت جان پناه قله برگردند، اما به دلیل پرشدن پاکوب‌ها مسیر را پیدا نکرده و با مجموعه تماس گرفتند؛ سپس سیستم‌های صوتی ایستگاه هفت روشن و محل ارسال شد و به این ترتیب گمشده‌ها پیدا شدند.

مدیر روابط عمومی مجموعه ورزشی تفریحی توچال اضافه کرد: تیم دوم پیش از گم شدن تذکر گرفتند اما از سمت شاه‌نشین به سمت تله‌ اسکی حرکت کردند و پس از گم شدن در مسیر تماس گرفتند.

تهرانی ادامه داد: عوامل مجموعه به همراهی تیم امداد و نجات آتش‌نشانی با ماشین پیست‌کوب به محل رفته و آنان را پیدا و به ایستگاه اول منتقل کردند.

توچال قله‌ای در شمال تهران (شهرستان شمیرانات) به ارتفاع سه هزار و ۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید.

مجموعه تفریحی ورزشی توچال دارای امکاناتی همچون تله‌کابین، بام تهران، تله‌سیژ، پیست اسکی، سورتمه، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی و هتل، به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی