سازمان محیط زیست از زنبور وحشی حمایت نکرد


سازمان محیط زیست از زنبور وحشی حمایت نکرد

با وجود اینکه زنبور عسل وحشی در معرض انقراض است، اما سازمان محیط زیست برداشت عسل وحشی را غیر قانونی اعلام نکرد.

سازمان محیط زیست از زنبور وحشی حمایت نکرد

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زنبور عسل وحشی مدتی است که در لیست گونه‌های مشمول ضرر و زیان قرار گرفته است، اما در جلسه شورای عالی محیط زیست که هفته گذشته تشکیل شد، نامی از زنبور عسل وحشی برده نشده است.

زنبور عسل به عنوان گونه‌ای با بیشترین نقش اکولوژیکی، به خصوص در طبیعت جنوب کشور در معرض انقراض قرار گرفته و سازمان محیط زیست تا به امروز از آن حمایتی نکرده است.

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در آبان ماه سال جاری درباره تبلیغ زنبور عسل وحشی توسط یکی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از حرکت هنرمندان و سلبریتی‌ها در راستای حفظ محیط زیست و حفاظت گونه‌های وحشی استقبال می‌کند، اما رفتار آنان نباید به ضد حیات وحش تبدیل شود.

این درحالی است که پیش از این تخریب کندو‌های زنبور عسل وحشی در برخی از مناطق حفاظت شده از سوی سازمان محیط زیست ممنوع اعلام شده بود، اما حالا با تبلیغات گسترده‌ای که در فضای مجازی از خواص این زنبور عسل در حال انتشار است، پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک زنبور عسل وحشی منقرض شود.

بیشتر بخوانید

مارهای دریایی گونه ای که گرما برایشان کشنده است خطرناکترین گونه دریایی که با سمش انسان را می کشد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !