نگهداری غیر اصولی یک نانوا از دو توله شیر چند روزه!+ عکس


نانوایی که دو توله شیر را در پشت بام خانه‌اش به صورت غیراصولی بزرگ می‌کند، در فضای مجازی خبرساز شد.

صراط:

در پشت بام یک ساختمان مسکونی در یکی از شلوغ‌ترین شهر‌های نوار غزه، دو توله شیر در میان مخازن آب پرسه می‌زنند و از مرغ‌های ذبح شده تغذیه می‌کنند، کودکان نیز با دیدن آن‌ها بسیار ذوق کرده و عکس‌این دو توله شیر را در فضای مجازی منتشر کرده اند. این اتفاق در نوار غزه منظره عجیبی را به وجود آورده است.

نگهداری غیر اصولی یک نانوا از دو توله شیر چند روزه!+ عکس
به گزارش باشگاه خبرنگاران نسیم ابوجما که صاحب یک نانوایی است از آن‌ها نگهداری می‌کند. ابوجاما، ۲۷ ساله، گفت: "این سرگرمی من است، من به آن‌ها وابسته‌ام و دوست دارم صاحب آن‌ها شوم . امیدوارم روزی باغ وحش خودم را داشته باشم. "او توضیح داد که توله‌ها را از یک باغ وحش محلی تهیه کرده است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. صاحب نانوایی وجود دو توله شیر را میان فرزندان برادرزاده‌ها، برادران و همسایگان خود بی‌خطر می‌داند. او ادعا کرده که "وقتی شیر را از کودکی بزرگ کنی او با تو خو می‌گیرد و هیچ وقت به تو آسیب نمی‌رساند. "

با این حال، امیر خلیل دامپزشکی که چندین سفر به غزه برای رفاه حیوانات رفته بود، می‌گوید که از شنیدن خبر این دو توله مضطرب است. خلیل در تماس تلفنی از پاکستان تأکید کرد: "من به مقامات غزه توصیه می‌کنم که این دو توله را مصادره کنند." و به این موضوع اشاره کرد که شیر در شش ماهگی با بزرگ شدن اندازه و تقویت عضلاتش خطرناک‌تر می‌شود.

نگهداری غیر اصولی یک نانوا از دو توله شیر چند روزه!+ عکس
او با ابراز نگرانی از شیر‌ها توضیح داد: "پرورش شیر در خانه ممکن است حق دریافت مراقبت‌های پزشکی و غذای کافی را از آن‌ها بگیرد." این ممکن است منجر به مشکلات شدید سلامتی در این حیوانات، به ویژه در سطح عضلات، مفاصل و استخوان‌ها شود؛ باغ وحش‌های غزه حتی قبل از شیوع بیماری همه گیر کرونا، از کمبود بازدیدکننده شکایت دارند که این موضوع بر توانایی آن‌ها در تغذیه مناسب و مراقبت از حیوانات تأثیر منفی می‌گذارد.

حسن عزام، مدیر کل خدمات دامپزشکی وزارت کشاورزی در غزه، تأیید کرد که آن‌ها هیچ شکایتی دریافت نکرده‌اند، اما این وزارتخانه قصد دارد موضوع را بررسی کند. او ادامه داد، "قوانین فلسطین اجازه پرورش حیوانات وحشی در داخل خانه‌ها را نمی‌دهد. حیوانات وحشی باید در باغ وحش‌های مناسب نگهداری شوند. "به نظر می‌رسد همسایگان خانه مسکونی این دو توله شیر شکایتی ندارند. یکی از آن‌ها، وسام القرا گفت: "من نمی‌ترسم، برعکس، ما به وجود دو شیر در منطقه خود افتخار می‌کنیم. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان