دنیا دوستی و غفلت مردم از مرگ عامل شهادت حضرت زهرا(س) هنگام دفاع از ولایت بود


 دنیا دوستی و غفلت مردم از مرگ عامل شهادت حضرت زهرا(س) هنگام دفاع از ولایت بود

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: مردم زمان حضرت زهرا(س) به علت دنیا دوستی از ولایت امیرمومنان امام علی(ع) دفاع نکردند حضرت زهرا(س) را هم از سر راه خود برداشتند که به دنیای خود برسند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» شامگاه دوشنبه ۲۹ دیماه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: باید نگاه ما به مشکلات دینی باشد. باید مشکلات را ریشه‌یابی کنیم و حل آن را بر اساس دین انجام دهیم، حتی بر اساس دین از مشکلات جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه از ابتدای خلقت بشر درگیری حق و باطل وجود داشته است، عنوان کرد: علت رونق جبهه باطل ابزار دنیوی و مادی است که توسط شیطان در چشم مردم تزیین می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پس از ظهور امام زمان(عج) عقل مردم رشد می‌کند، اظهار کرد: امام زمان(عج) از برخی باطن‌ها به میزانی که خداوند اجازه دهد پرده‌برداری می‌کنند، یعنی باطن اعمال و وقایع را نشان می دهند.

وی با بیان اینکه یاد مرگ انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند، ابراز کرد: مردم خواب هستند وقتی می‌میرند تازه بیدار می‌شوند، اگر یاد مرگ ما را تربیت کند باید تعلقات ما به دنیا کم شود. اگر دل انسان به دنیا بند شود آخرت خود را فراموش خواهد کرد.

حجت‌الاسلام ماندگاری ادامه داد: مردم زمان حضرت زهرا(س) به علت دنیا دوستی از ولایت امیرمومنان امام علی(ع) دفاع نکردند حضرت زهرا(س) را هم از سر راه خود برداشتند که به دنیای خود برسند، شهادت امام حسین(ع) هم در اثر دلبستگی مردم به دنیا بود که مدافع ایشان نبودند.

استاد حوزه علمیه افزود: قرآن و اهل‌بیت(ع) دنیا را بسیار پوچ معرفی می‌کنند، اما قول باطل دنیا را با عظمت معرفی می‌کند، کسی که به دنیا دلبسته شود از حق دفاع نمی‌کند.

وی با بیان اینکه برای دوری از دلبستگی به دنیا مرگ را یاد کنید، گفت: حضرت زهرا(س) با آن همه فضایل و عدم دلبستگی به دنیا از مرگ و در قبر رفتن اظهار نگرانی دارند، این درسی برای همه ما است.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه دلبستگی انسان به دنیا سبب بی‌تفاوتی او نسبت به حق و باطل می‌شود، عنوان کرد: در اثر بی‌تفاوتی مردم دشمن به تبلیغات باطل می‌پردازد مشکلات را بزرگ، دستاوردها را کوچک و ولی خدا را در نظر مردم سیاه می‌کند، تبلیغات باطل دشمن طی ۴۲ سال دستاوردهای انقلاب را کوچک می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عقل معاد دنیا و آخرت را باهم می‌بیند، اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند همانگونه که زندگی می‌کنید همانگونه خواهید مرد؛ همانگونه که می‌میرید محشور می‌شوید.

وی با بیان اینکه در برزخ دست اهل‌بیت(ع)‌ برای شفاعت باز نیست، ابراز کرد: با عقل معاد انسان می‌داند که اهل‌بیت(ع) سروران روز قیامت هستند بنابراین سعی می‌کند مطیع آنها باشد.

حجت‌الاسلام ماندگاری ادامه داد: اگر انسان عقل معاد داشته باشد در دفاع از حق اهل‌بیت(ع) کوتاهی نمی‌کند، قرآن یک خبرگزاری با خبرهای دقیق و عمیق از آخرت است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر یاد مرگ را در زندگی خود فراوان کنیم سبب می‌شود که به دنیا دلبستگی نداشته باشیم و برای آخرت خود اعمال صالح ذخیره کنیم. قبل از مرگ به یاد ذخیره آخرت خود باشیم پس از مرگ کسی به فکر ما نخواهد بود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم