یک کشته، 4 مفقود و 150 مصدوم بر اثر طوفان سهمگین گرد و خاک در نجف


یک کشته، 4 مفقود و 150 مصدوم بر اثر طوفان سهمگین گرد و خاک در نجف

مقامات محلی در استان نجف از طوفان گرد و خاک شدید در این استان که یک کشته و 150 مصدوم و شماری مفقود، برجای گذاشت، خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، «سالم الحمیداوی» مسئول اداره اطلاع رساانی بهداشتی استان نجف تاکید کرد: درباره طوفان گرد و خاک شدید که شب گذشته نجف را در نوردید از سوی طرف‌های ذی ربط، اطلاع رسانی نشده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: بر اثر این طوفان گرد و خاک شدید بیش از 150 نفر در نجف دچار حالت تنگی نفس شدند. بر اثر این طوفان یک دختر بچه هفت ساله که از مشکلات قلبی رنج می برد، جان باخت.

الحمیداوی از آماده باش کادر درمانی در این استان خبر داد و اعلام کرد که ده‌ها مصدوم ناشی از این طوفان درمان و به منازلشان فرستاده شده‌اند و برخی هم برای ساعاتی در مراکز درمانی باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر «ایاد الزرفی» مدیر ناحیه النور در نجف گفت: چهار شهروند حدودا چهل ساله مفقود شده اند. این چهار نفر در داخل قایقی در داخل «بحر النجف» بودند و قصد داشتند که به زمین های کشاورزی خود در مجاورت «بحر النجف» برسند. نیروهای امدادی همچنان در جستجوی این چهار مفقود هستند؛ اما تاکنون اثری از آنها یافت نشده است.

استقرار گسترده نیروهای حشد شعبی عراق در اطراف صحرای نجف

یک منبع امنیتی عراقی از استقرار نیروهای حشد شعبی در اطراف صحرای نجف خبر داد.

بر اساس گزارش بغداد الیوم، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی به شکل گسترده در اطراف صحرای نجف به منظور ممانعت از هرگونه رخنه امنیتی با توجه به شرایط نامساعد جوی از سوی تروریستها، مستقر شدند.

السیاسه نیوز نیز هم در این باره گزارش داد: پس از آنکه نجف اشرف با طوفان گرد و خاک شدیدی مواجه شد و دامنه دید محدود شد، واحدهایی از سازمان حشد شعبی با استقرار در مناطق مورد نظر، تلاش کردند تا از سوء استفاده تروریست‌ها و نفوذ احتمالی از مناطق درگیر با طوفان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید