بازدید متخصصان سازمان جهانی بهداشت از بیمارستان ووهان+ فیلم


بازدید متخصصان سازمان جهانی بهداشت از بیمارستان ووهان+ فیلم

دانشمندان سازمان جهانی بهداشت که برای کشف منشا ویروس کرونا به چین سفر کرده‌اند در دومین روز سفر خود از بیمارستانی در ووهان دیدن کردند که اولین مبتلایان به کرونا در آن نگهداری شدند.

بازدید متخصصان سازمان جهانی بهداشت از بیمارستان ووهان+ فیلم

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، تیم متخصصان سازمان جهانی بهداشت که در حال بررسی ریشه ویروس کرونا هستند، در روز دوم تحقیقات میدانی خود در سفر به چین، با کارکنان بیمارستان ووهان که اولین موارد تایید شده مبتلایان به ویروس کرونا در آن تایید شد، دیدار کردند.

پیتر داسزاک، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت در توئیتی بازدید از اولین بیمارستانی که با مبتلایان به این ویروس برای بار اول رو به رو بودند را به عنوان فرصتی مهم برای صحبت مستقیم با پزشکانی دانست که در آن زمان حساس در زمین مبارزه با این ویروس در زمین بودند.

این بررسی‌ها از سوی سازمان بهداشت جهانی به دلیل آنکه چین از دادن اطلاعات و اجازه بازرسی خودداری می‌کرد با تاخیر همراه بوده است. سخنگوی وزارت امور خارجه چین، این بازدید را بخشی از تحقیقات جهانی در مورد شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

این تیم قرار است از بازار هونان چین، که گفته شده اولین مورد مبتلایان در این بازار کشف شده، بازدید کند.

چین، برای مقابله با این ویروس، مناطقی را که در آن موردی از ابتلا یافت می‌شود را به سرعت قرنطینه و محدودیت‌های مسافرتی را اعمال کرده است.

این گروه ۱۳ نفره از دانشمندان تیم سازمان جهانی بهداشت در تاریخ ۱۴ ژانویه وارد ووهان چین شدند و امروز قرنطینه دو هفته‌ای آنها پایان می‌یابد. این تیم در زمانی نیز که در قرنطینه به سر می‌برد، تماس‌های ویدئویی را با دیگران و دانشمندان چینی داشتند.

«پروفسور دیل فیشر» رئیس واحد پاسخ و شیوع جهانی در سازمان جهانی بهداشت پیشتر به شبکه بی بی سی گفته بود امیدوار است جهان این سفر را، سفری علمی تلقی کند. او گفت: این سفر برای مسائل سیاسی و یا سرزنش طرفی نیست؛ بلکه برای رسیدن به انتهای یک پرسش علمی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت