برنامه جامع گردشگری سلامت آذربایجان‌شرقی تدوین شد


برنامه جامع گردشگری سلامت آذربایجان‌شرقی تدوین شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه عملیاتی و جامع گردشگری سلامت این استان با زیرمجموعه های بازاریابی، تبلیغات، آموزش گردشگری سلامت، اکوتوریسم و غذایی این استان تدوین شد.

احمد حمزه زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران، هدف از تدوین این برنامه را تقویت ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: اجرای عملیاتی این برنامه پژوهشی در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری سایر دستگاه‌های استانی قرار گرفته است.

وی به اقدامات انجام گرفته در این طرح پژوهشی اشاره کرد و افزود: در این برنامه بررسی نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌های استان در سه محور گردشگری سلامت، اکوتوریسم و گردشگری غذایی و شناسایی عوامل تعیین‌کننده جذب گردشگر خارجی سلامت در استان از منظر گردشگران خارجی مورد کنکاش و ارزیابی قرار گرفته است.

حمزه زاده، تهیه نقشه‌های پراکنش ژئوتوریسم و اکوتوریسم استان، تعیین زیرساخت‌های اولویت‌دار مورد نیاز گردشگری سلامت، اکوتوریسم با تاکید بر اقامت گاه‌های بوم‌گردی و گردشگری غذایی، تعیین بازارهای هدف داخلی و خارجی استان برای گردشگران، تدوین برنامه‌های عملیاتی در سه محور مجزا شامل گردشگری سلامت، اکوتوریسم و گردشگری غذایی با محوریت بازاریابی و تبلیغات برای بازارهای هدف را از دیگر رئوس برنامه فوق بیان کرد.

وی ادامه داد: برنامه عملیاتی فوق در راستای تحقق اهداف این پژوهش با در نظر گرفتن تمامی ابعاد سه حوزه گردشگری سلامت، اکوتوریسم و غذایی برای پیشبرد مسیر توسعه گردشگری استان با همکاری و اهتمام ویژه دستگاه‌های استانی اجرا خواهد شد.

آذربایجان شرقی با داشتن بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر و بنای تاریخی جزو ۵ استان اول ایران در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری