آیا دوربین‌های ثبت تخلف تنها تخلفات سرعت لحظه‌ای را ثبت می‌کنند؟


آیا دوربین‌های ثبت تخلف تنها تخلفات سرعت لحظه‌ای را ثبت می‌کنند؟

رئیس پلیس راه استان سمنان از ثبت میانگین سرعت در برخی از دوربین‌های ثبت تخلف این استان خبر داد و از رانندگان خواست در تمام طول سفر با سرعت قانونی و مطمئنه حرکت کنند.

سرهنگ تقی کبیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر این رویه تنها در شش-هفت مورد از دوربین‌های ثبت تخلف این استان انجام می‌شود اما در آینده بر شمار این دوربین‌ها افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تعدد دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای این استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 56 دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان نصب شده است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: در حال حاضر این 56 سامانه هوشمند کنترل سرعت در محورهای شریانی فعال‌اند. البته برخی از این سامانه‌ها تنها تخلف سرعت لحظه‌ای خودروهای عبوری را ثبت می‌کنند برخی نیز جدا از ثبت سرعت لحظه‌ای، میانگین سرعت خودروهای عبوری را محاسبه و در صورت تخلف برگ جریمه صادر می‌شود که در آینده این نوع از دوربین‌ها در استان تقویت خواهد شد.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش دو دوربین ثبت تخلف دیگر طی روزهای آتی خبر داد و افزود: قرار است که این دوربین‌ها در دو محور دیگر استان در آینده نزدیک نصب شوند.

رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به نقش دوربین‌ها در محورهای کشور گفت: پلیس راه از نتیجه دوربین‌های ثبت تخلف رضایت دارد و از همین رو یکی از سیاست‌های پلیس راه افزایش این دوربین‌ها در محورها است.

سرهنگ کبیری در پاسخ به این پرسش ایسنا که گفته می‌شود که برخی از این دوربین‌ها فاقد کارکرد تصویربرداری و ثبت تخلف بوده و دکوری هستند با رد این نظر تصریح کرد: تمامی دوربین‌های سطح جاده‌های استان سمنان سالم بوده و تخلفات احتمالی را ثبت می‌کنند.

وی همچنین از کنترل نامحسوس جاده‌ها به عنوان یک راهکار دیگر برای کاهش تخلفات در محورهای ارتباطی نام برد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما افزایش و تقویت بیشتر اکیب‌های کنترل نامحسوس در سطح محورهای استان و خصوصا محورهای پرتردد است.

رئیس پلیس راه استان سمنان یادآوری کرد: در حال حاضر 12 تیم نامحسوس در محورهای استان، رفتار رانندگان خودروها را زیرنظر دارند و در آینده بر این تعداد نیز افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟