کاهش 56 هزار نفری ورزشکاران بیمه شده‌ کرمانشاه


کاهش 56 هزار نفری ورزشکاران بیمه شده‌ کرمانشاه

رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه از کاهش 56 هزار نفری تعداد ورزشکاران بیمه شده استان به دلیل شیوع بیماری کرونا در 10 ماهه امسال خبر داد.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به کاهش 75 درصدی تعداد ورزشکاران بیمه شده استان به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: از ابتدای فروردین امسال تا پایان دی جمعا 18 هزار و 164 نفر در استان بیمه ورزشی گرفتند که نسبت به مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در 10 ماهه سال گذشته جمعا 74 هزار و 97 نفر بیمه شده ورزشی داشتیم که با توجه به اینکه امسال این آمار به 18 هزار و 164 نفر رسیده، کاهشی حدود 56 هزار نفری را در تعداد بیمه شده های ورزشی استان داریم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه افزود: از 18 هزار و 164 بیمه شده ورزشی امسال، 12 هزار و 927 نفر را مردان و 5237 نفر را بانوان تشکیل می دهند که نشان می دهد طی این مدت مردان بیشتر از بانوان به سمت ورزش گرایش داشته اند.

وی با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه به دلیل تعداد بالای جمعیتی که دارد، امسال هم همانند سال های گذشته با اختلاف زیادی رکورددار تعداد ورزشکاران بیمه شده است، گفت: در این مدت حدود یازده هزار و 579 نفر در کرمانشاه بیمه ورزشی گرفتند و بعد از کرمانشاه شهرستان جوانرود با حدود 1105 ورزشکار بیمه شده در جایگاه دوم قرار دارد.

به گفته این مسئول، شهرستانهای اسلام آباد غرب و ثلاث باباجانی با 673 ورزشکار سازمان یافته بصورت مشترک در جایگاه سوم بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان قرار گرفته اند.

قادری افزود: همچنین شهرستانهای هرسین، قصرشیرین و پاوه به ترتیب با 207، 247 و 253 نفر بیمه شده ورزشی، کمترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را در 10 ماهه امسال ثبت کرده اند.

وی در ادامه فوتبال، کوهنوردی، همگانی، کاراته و انجمن های رزمی را پرمخاطب ترین هیات های ورزشی استان طی امسال اعلام کرد و گفت: این رشته ها به ترتیب 4970، 1109، 1015، 896 و 835 بیمه شده ورزشی داشته اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه افزود: هرچند این هیات ها امسال بیشترین آمار ورزشکاران سازمان یافته را بین سایر هیات های ورزشی داشته اند، اما در مقایسه با سال گذشته هم شاهد کاهش چشمگیری در تعداد بیمه شده های ورزشی آنها هم بوده ایم.

وی یادآورشد: طی این مدت هیات فوتبال 148 درصد، هیات کوهنوردی 11.5 درصد، هیات همگانی 347 درصد، هیات کاراته 468 درصد و هیات انجمن های رزمی 199 درصد کاهش تعداد ورزشکاران بیمه شده نسبت به مشابه سال گذشته داشته اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در