پرداخت 2800میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از سوی صندوق کارآفرینی امید در کشور


پرداخت 2800میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از سوی صندوق کارآفرینی امید در کشور

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: از محل صندوق توسعه ملی تاکنون نزدیک به 2800 میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور پرداخت کرده ایم.

«علی اصحابی» در نشست با معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: از محل صندوق توسعه ملی تاکنون نزدیک به ۲۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور پرداخت کرده ایم که از این محل نزدیک به ۶۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی اظهارکرد: ۱۸درصد تسهیلات پرداختی در حوزه بوم‌گردی و گردشگری بوده که ۲۱۰۰ واحد و مرکز با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه بخش از اعتبارات این صندوق در بخش کشاورزی، بخشی نیز در حوزه معادن در مقیاس کوچک تعطیل و نیمه فعال تسهیلاتی داده ایم و همچنین در حوزه تقویت بازارهای مجازی تسهیلات پرداخت کرده ایم، خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات ۱۲ درصد اعتبارات این صندوق تسهیلات پرداخت کرده ایم که با توجه به اینکه کارگاه‌های تولیدی و خانگی نیاز به بازار دارند به هیمن خاطر از استارتاپ ها حمایت کرده ایم که تولیدات این کارگاههای را در ویترین های مجازی قرار می دهندف بازار یابی می کنند و محصولات را عرضه می کنند.

اصحابی تصریح کرد: برای تقویت بازار فروش محصولات کارگاها و واحدهای تولیدی که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده اند با همکاری بخش خصوصی دو سایت "کافه کادو" و "آرگون" را راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه از طرح‌های توسعه ای و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی حمایت می کنیم، ادامه داد: در مناطق کمتر توسعه یافته کشور با بنیاد علوی و بنیاد برکت تفاهم نامه داریم که تهسلات جهت محرومیت زدایی پرداخت می کنیم.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور عنوان کرد: جهت تقویت شرکت های نوپا، استارتاپ ها و اپلیکیشن ها صندوق کارآفرینی تسهیلات از محل تفاهم نامه وزارت اطلاعات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند. بخشی دیگر از تسهیلات پرداختی صندوق کار آفرینی امید، به شرکت های دانش بنیاد برای رهن مکان و تجهیز مکان تا سقف چهار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.

اصحابی تاکید کرد: امسال با پیگیری های صورت گرفته مرحله پنجم اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص پیدا کرد که می توانیم دامنه فعالیت را بیشتر کنیم.

وی اظهارکرد: صندوق کارآفرینی امید از محل تبصره ۱۸ بانک عامل شده ایم و سال آینده بهار صندوق کار آفرینی امید خواهد بود.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور از زحمات صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در جذب حداکثری اعتبارات تخصیص یافته صندوق توسعه ملی که توانست با پرداخت۱۱۵۰ فقره تسهیلات، ۱۸۰۰ فرصت شغلی پایدار روستایی ایجاد کند، تقدیر کرد.

همچنین «سید حشمت الله صمیمی دوست»، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: از حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید کشور از طرح‌های اشتغالزایی استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: تعداد زیادی از طرح‌های اشتغالزا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد که امکان کمک از منابع بانکی برای آنها فراهم نبود این صندوق به صورت ویژه حمایت کرد.

صمیمی دوست اظهارکرد: در زمینه اشتغال زایی روستایی و عشایری نیز صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد جزو موسسات مالی پیش رو در سطح استان بوده است.

به گزارش ایسنا، «ارسلان حسن پور»، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: به مناسبت چهل و دومین سال شکوهمند انقلاب سالامی و دهه فجر ۴۲ طرح اسشغالزا در بخشهای مختلف ازجمله صندوق خرد محلی، گردشگری، بوم گردی، پرورش شترمرغ، فرآوری محصولات باغی، دستمال کاغذی و قالی شویی افتتاح و به بهره برداری می رسد..

گفتنی است که در پایان این نشست از چند طرح در حال اجرا بازدید و در خصوص پرداخت تسهیلات تکمیلی به این طرح‌های تصمیم گیری شد.

پرداخت 2800میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از سوی صندوق کارآفرینی امید در کشور

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج