بازگشت 72 واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید


بازگشت 72 واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از بازگشت 72 واحد صنعتی‌تولیدی راکد به چرخه تولید خبر داد.

عادل لهراسبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دلایل اصلی رکود واحدهای تولیدی استان مرکزی از سوی تیم‌های تخصصی صنعتی عارضه‌یابی شد و سپس این واحدها با حمایت‌های مختلفی از قبیل پرداخت تسهیلات، تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه، نیروی انسانی و تامین بازار محصولات، به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: براساس هدف گذاری های صورت گرفته از سوی وزرات صمت، فعال سازی واحدهای راکد صنعتی داخل شهرک های صنعتی یکی از این محورها بوده و برای استان مرکزی در این خصوص ۵۰ واحد هدف گذاری شده بود که با پیگیری های صورت گرفته ۷۲ واحد صنعتی راکد داخل شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشتند .

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، همچنین در خصوص نهضت ساخت داخل که از سوی وزارت صمت به عنوان یکی از محورهای ۵ گانه جهش تولید عنوان شده است، گفت: در هدف گذاری برای نهضت ساخت داخل، چهارمیز تخصصی پیش بینی شده بود که در استان مرکزی ۵ میز تخصصی برگزار شد و در واقع ۱۲۵ درصد برنامه در این خصوص محقق شده است.

لهراسبی درخصوص تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری به عنوان یکی دیگر از محورهای مورد نظر وزارت صمت در برنامه سال جهش تولید، خاطرنشان کرد: جذب تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ابلاغی به استان یکی از زیرگروه های این محور بود که برای استان مرکزی در ۹ ماهه سال جاری ۸۵ بنگاه هدفگذاری شده بود که ۹۲ بنگاه این تسهیلات را دریافت کرده اند و در روند تولید آنها تسهیل ایجاد شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: سازمان صمت استان مرکزی با توجه به ارزیابی های صورت گرفته توسط وزارت صمت در عمل به شاخص ها و محورهای پنجگانه برنامه های سال جهش تولید، با اختلافی نیم درصدی نسبت به استان یزد رتبه دوم کشوری را کسب کرده است .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید