سه شهر سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته گرمترین شهرهای ایران شدند


سه شهر سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته گرمترین شهرهای ایران شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شهرهای راسک، قصرقند و زرآباد در نیمه جنوبی این استان به ترتیب با دماهای 29.2، 28.8 و 28.2 گرمترین شهرهای کشور شدند.

محسن حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت امروز از سرمای هوا در سیستان و بلوچستان کاسته شده است.
وی افزود: صبح امروز دمای زاهدان نیز با ۹ درجه افزایش نسبت به شبانه روز گذشته همراه شد و پیش‌بینی می‌شود این شرایط فردا نیز ادامه داشته باشد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تقویت جریانات حنوبی مهمترین دلیل افزایش دما در سطح استان بوده که البته موقت است و از روزهای پیش رو مجدد کاهش داما در استان حاکم می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی امروز وزش باد شدید و گردوخاک در شهرستان‌های زاهدان، خاش، مهرستان، سراوان، تفتان، سوران، ایرانشهر، دلگان و ایرانشهر و شهرهای بزمان و نصرت آباد آغاز می‌شود.
حیدری ادامه داد: خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در شهرها و مسیرهای ارتباطی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی از جمله پیامدهای وزش این باد شدید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !