گونه‌های جهش‌یافته کرونا در گلستان مشاهده نشده است


گونه‌های جهش‌یافته کرونا در گلستان مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا از جمله کرونای انگلیسی در گلستان مشاهده نشده است.

عبدالرضا فاضل ظهر امروز در حاشیه جلسه استانی ستاد مقابله با ویروس کرونا گلستان، اظهار کرد: تاکنون نوع خاصی از ویروس کرونا که افراد سنین پایین‌تر و اطفال را درگیر می‌کند، مشاهده نشده و تعداد بیماران اطفال ما طی دو سه ماه گذشته تغییری نکرده است.

وی تأکید کرد: هشدارهای لازم به تمامی مراکز بهداشت داده شد تا در صورت مشاهده شرایط غیرعادی در ابتلای بیماران، موضوع را گزارش کنند تا تصمیمات لازم اخذ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس بیماریابی صورت گرفته در شهرهای بندرگز و کردکوی، بیشترین موارد ابتلای به کرونا در سنین بالا ۴۰ سال بوده است.

فاضل در ادامه با اشاره به اینکه در برخی از استان‌های کشور افزایش خفیف بیماران بستری را داریم، گفت: در گلستان طی ۲ هفته اخیر روند سینوسی بیماران کرونایی را داریم و در برخی از روزها تعدادی بیمار افزایش و برخی روزهای دیگر نیز تعدادی کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۸۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۰ بیمار وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

فاضل گفت: متأسفانه طی شبانه‌روز گذشته ۳ بیمار بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه در مجموع استان در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارد، تصریح کرد: شهرستان‌های مراوه‌تپه، گنبدکاووس، کلاله، گالیکش، رامیان و گمیشان در وضعیت آبی و شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، بندر ترکمن، گرگان، آق‌قلا، علی‌آباد کتول، آزادشهر و مینودشت در وضعیت زرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی وقوع پیک چهارم، اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم شاید اسفندماه ماه بسیار بدی را همانند سال گذشته تجربه کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی بود