بندرعباس، قشم و بستک در وضعیت زرد/افزایش بیماران کرونایی در هرمزگان


 بندرعباس، قشم و بستک  در وضعیت زرد/افزایش بیماران کرونایی در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: وضعیت سه شهرستان بندرعباس، قشم و بستک نیز از وضعیت آبی به وضعیت زرد تغییر کرده و اکنون این سه شهرستان استان در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان آبی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز(۱۱ بهمن ماه) در مقایسه آماری یک هفته ای کرونا، افزود: موارد مراجعه سرپایی بیماران کرونایی ۱۵ درصد، موارد قرنطینه خانگی ۱۶ درصد، بیماران بستری در بیمارستان‌ها ۲۰ در صد افزایش داشته است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: بیماران بستری در آی سی یو نیز این هفته ۱۳ درصد افزایش داشته است، اما فوتی‌های ناشی از کرونا این هفته مجموعا هفت نفر بود که یک نفر کمتر از هفته گذشته بود و کاهش ۱۲ درصدی داشت.
وی با اشاره به اینکه موارد ترخیصی از بیمارستان نیز کمی افزایش یافته که نشان از زود مراجعه کردن بیماران است، خاطرنشان کرد: وضعیت سه شهرستان بندرعباس، قشم و بستک نیز از وضعیت آبی به وضعیت زرد تغییر کرده و اکنون این سه شهرستان استان در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان آبی هستند.
نوروزیان از مردم استان خواست شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند، عنوان کرد: کرونا در دهمین روز از بهمن ماه جان یک هرمزگانی را گرفت تا شمار کل جان باختگان این بیماری در هرمزگان به ۹۹۵ نفر رسید.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه ۱۱۶۹ بیمار مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند، اظهار کرد: اکنون از ۱۲۵ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

48

کد خبر 1481317

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403