کهگیلویه و بویراحمد ازجمله سه استان با کمترین تعداد بستری و فوتی است


کهگیلویه و بویراحمد ازجمله سه استان با کمترین تعداد بستری و فوتی است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس شاخص ها و اعلام ستاد ملی کرونا این استان و استان های سیستان و بلوچستان و قم دارای کمترین تعداد افراد بستری و مرگ و میر بوده است.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در یکصد و هفدهمین نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: با کار جمعی و همت مردم، استان در شاخص های تعداد بستری ها در کشور و جهان به وضعیت خوبی دست یافته است.

وی افزود: یک هزار و ۳۵۰ مصوبه در نشست های ستاد استانی کرونا در استان تصویب شد با این وجود هم اینک به علت برخی سهل انگاری ها در سطح بازار، مطب ها، حمل و نقل درون و برون شهری، آرامستان ها، پیشخوان ها و غیره وضعیت شکننده است و امکان خیز مجدد کرونا وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مراسمات تشییع جنازه در استان با این حجم از جمعیت شوکه کننده است و در مرکز استان، شهرستان کهگیلویه و سایر شهرستان ها باوجود هشدار ها هنوز برخی ها با بی توجهی در این مراسمات شرکت می کنند.

کلانتری عنوان کرد: نقطه عطف تاریخ در ایران ۲۲ بهمن است با این وجود به صلاحدید ستاد ملی کرونا این راهپیمایی عمومی برگزار نمی شود و مجازی خواهد بود.

وی تصریح کرد: الگوی مردم در مملکت باید رهبر معظم انقلاب باشد، ایشان در مراسم عزاداری حضرت زهرا ُ(س) به تنهایی می نشیند و عزاداری می کند که این شیوه و رویکرد الگوی بسیار خوبی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ۱۱ درصد کاهش یافته که این مهم زنگ خطر شیوع مجدد کرونا در استان را به صدا درآورده است.

کلانتری تاکید کرد: ویروس جهش یافته جدید تا نزدیکی استان ورود پیدا کرده و امکان وجود آن در استان نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در استان به خوبی اجرایی شده اما باید هنوز بیشتر از ظرفیت این طرح استفاده ببریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سن ابتلای بیماران در استان در هفته قبل پایین آمده و از حدود ۴۲ سال به ۳۷ سال رسیده است.

محمد مهدی بانشی عنوان کرد: آمار افراد بستری در استان تا حدودی افزایش یافته است و باید هوشیارانه عمل کنیم و مانع از خیز مجدد کرونا شویم.

وی افزود: هفته گذشته تاکنون ۲۶۴۷ مورد بازدید از اصناف کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و ۳۲ مورد پلمپ داشته ایم.






حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم