ظریف: خاطره تلخ جنگ در قفقاز نباید تکرار شود


ظریف: خاطره تلخ جنگ در قفقاز نباید تکرار شود

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه تاکید کرد: باید کاری کنیم خاطره تلخ جنگ در منطقه قفقاز تکرار نشود. تنها راه این کار از طریق همکاری مفید برای همه است. در این همکاری و در ایجاد راه‌های مواصلاتی جمهوری خودمختار نخجوان نقش بی‌بدیلی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمد جواد ظریف» در پایان دیدار با رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان و در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم این سفر منطقه‌ای را با باکو شروع و در نخجوان تمام کردم. جمهوری خودمختار نخجوان برای آینده منطقه صلح‌دار قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی است.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم خاطره تلخ جنگ در این منطقه تکرار نشود، اظهار داشت: تنها راه این کار از طریق همکاری مفید برای همه است. در این همکاری و در ایجاد راه‌های مواصلاتی جمهوری خودمختار نخجوان نقش بی‌بدیلی دارد. براساس گفت‌وگوهایی که در پنج کشور داشتم، امیدوارم بتوانیم به یک همکاری همه جانبه برای اتصال در این منطقه چه کریدور جنوب به شمال و چه جنوب به غرب ایجاد کنیم.

این دیپلمات عالی‌رتبه با بیان اینکه از این طریق خلیج فارس را به روسیه و خلیج فارس به دریای سیاه وصل کنیم و در همه این کریدورها، جمهوری خودمختار نخجوان نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد. بسیار از مردم خوب نخجوان برای مهمان‌نوازی‌شان تشکر می‌کنم و امیدوارم آینده این منطقه آینده بسیار بهتری نسبت به گذشته باشد. امیدوارم همه شما همیشه شاد و سربلند باشید.

وزیر امور خارجه پیش از ظهر امروز وارد این نخجوان شد و با رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان دیدار کرد.

ظریف در بدو ورود به جمهوری خودمختار نخجوان گفت: در پایان سفر به پنج کشور منطقه به نخجوان آمدیم تا در مورد امکانات ترانزیتی و شرایط همکاری در منطقه بعد از پایان جنگ قره‌باغ بررسی‌هایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ان‌شاالله با همکاری کشورهای منطقه این امکان برای جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه فراهم شود که در مسیر همکاری و هماهنگی بیشتر ترانزیتی با یکدیگر همکاری کنند و زمینه صلح پایدار در منطقه را فراهم کنند.

وزیر امور خارجه طی پنج روز گذشته در یک تور دیپلماتیک به پنج کشور جمهوری آذربایجان، فدارسیون روسیه، جمهوری ارمنستان، جمهوری گرجستان و ترکیه سفر کرد.

وی در این سفرها با سران و مقامات عالی‌رتبه این کشورها دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای رایزنی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه