آغاز فعالیت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان به صورت آزمایشی


آغاز فعالیت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان به صورت آزمایشی

حجت الاسلام ناصر از آغاز فعالیت مرکز رسیدگی به امور مساجد به مدت 6 ماه آزمایشی در زنجان خبر داد و گفت: از این پس مشکلات مساجد استان در این مرکز بررسی و رسیدگی می شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: استان زنجان به عنوان بیست و پنجمین استانی است که مرکز رسیدگی به امور مساجد در آن تشکیل می شود و در حال حاضر به صورت آزمایشی در استان فعالیت می کند.

حجت الاسلام علی ناصر با بیان اینکه جلساتی با حضور امام جمعه، تبلیغات اسلامی استان، اوقاف و امور خیریه استان، سپاه استان و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به منظور تعیین نحوه رسیدگی به امور مساجد تشکیل شده است.

وی به تشکیل شورای سیاست گذاری و شورای اجرایی در این مرکز اشاره کرد و یادآور شد: در این مرکز به اموراتی همچون انتخاب و تغییر امام جماعت مساجد، تعیین احکام امام جماعت، بررسی صلاحیت هیات امنای مساجد و اختلاف سلایق در مساجد رسیدگی می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه هنوز مکانی برای فعالیت مستقل این مرکز در استان تعیین نشده است و دفتری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برای این مرکز اختصاص یافته است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان ادامه داد: در طی جلساتی که در این مرکز برگزار شده است، مساجد استان در سه طبقه تقسیم بندی شده است و مقرر گردیده در ایام الله دهه فجر، مساجد تراز اول استان با امام جمعه زنجان دیداری داشته باشند.

به گفته ناصر، همچنین دوره آموزشی یکروزه با حضور اساتید مجرب برای ارکان مساجد پیش بینی شده است.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا