ضرورت اهتمام ویژه برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات


ضرورت اهتمام ویژه برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: امروز دشمن کشور ما را تحریم دارویی می‌کند ولی فضای مجازی را به رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد که ما به این رفتار دشمن خوش‌بین نبوده و نیستیم بنابراین باید نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی داخلی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

مسعود بصیری در گفت‌وگو با ایسنا به نقش رسانه در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۵۷ کاست‌های صوتی، منابر و اعلامیه‌هایی که منتشر می‌‎شد نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و در حال حاضر نیز رسانه مهم‌ترین اثر و نقش را در جامعه دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: روحانیون اولین خبرنگاران تاریخ اسلام بودند و امروز نیز این وظیفه به شکل دیگری برعهده اصحاب رسانه گذاشته شده است بر همین اساس رابطه خبرنگاران و علما باید تقویت و نقش پرچم‌داران تشیع در حوزه رسانه پررنگ‌تر از قبل شود.

وی با تأکید بر افزایش اطلاعات خبرنگاران در حوزه فقه رسانه بیان کرد: باید جلسات تعاملی و روشنگری بیشتری با حضور خبرنگاران برگزار کنیم تا اطلاعات خبرنگاران در حوزه فقه رسانه افزایش یابد.

بصیری با بیان اینکه وظیفه اصلی خبرنگاران تبلیغ اسلام است، ابراز کرد: صداوسیما ظرفیت بزرگی در عرصه رسانه دارد اما باید بگوییم که به‌غیر از صدا وسیما ۱۴ هزار خبرنگاردر فضای رسانه و غیر رسانه آمادگی تبلیغ اسلام را دارند.

وی در خصوص فضای مجازی به مشکلات نبود شبکه ملی اطلاعات پرداخت و عنوان کرد: به واسطه کرونا اغلب کسب و کارها اینترنتی و مجازی شده است و متأسفانه اختیار این فضا در دست بیگانگان است و هیچ ابزاری برای پیگیری جرائم و تخلفات در فضای مجازی وجود ندارد و مردم هر روز طعمه کلاهبرداری‌ها در این فضا می‌شوند درحالی که استفاده از نرم‌افزارهای داخلی توان داخلی ما را در مقابله با تخلفات در این فضا افزایش خواهند داد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور متذکر شد: امروز دشمن کشور ما را تحریم دارویی می‌کند ولی فضای مجازی را به رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد که ما به این رفتار دشمن خوش‌بین نبوده و نیستیم بنابراین باید نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی داخلی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با تأکید بر اعمال حاکمیت در فضای حقیقی و مجازی کشور اضافه کرد: در هر کشوری این محدودیت وجود دارد ولی در ایران متأسفانه رسانه‌ها در زمان انتخابات ویترین احزاب می‌شوند به همین جهت نباید انتظار مدیریت درست این فضا را از مسئولین داشته باشیم.

بصیری در پایان با اشاره به اینکه یک کار ساده انتخاباتی در آمریکا منجر به شورش خیابانی شد، افزود: اگر به جای آمریکا کشوری همچون ایران بود ما را با انواع فشارها مانند تحریم‌ها، بستن بانک‌ها و گلوگاه‌های اقتصادی مواجه می‌کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم