پیادەراە فردوسی ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است


پیادەراە فردوسی ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

استاندار کردستان گفت: در حال حاضر خیابان و پیادە راە فردوسی ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است و شهرداری باید زمینە لازم برای استقرار کتاب و مطالعە مردم فراهم کند.

بهمن مرادنیا امروز(۱۱بهمن) در جلسە انجمن کتابخانەهای عمومی کردستان اظهار کرد: در مکان‌هایی کە احساس نیاز و استقبال مردم برای خواندن کتاب وجود داشتە باشد، باید برای ایجاد کتابخانە در آن مکان سرمایەگذاری شود.

مرادنیا عنوان کرد: دستگاەهای مختلف بە ویژە نهاد کتابخانە‌ها، زمینە را برای ایجاد کتابخانە در حاشیە شهرها و مراکز بخش‌ها فراهم کنند.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد کتابخانە در پارک‌های استان بە ویژە کوچکە‌ڕەش تاکید کرد و افزود: سهم مردم ایران از مطالعە نسبت بە جهان بسیار پایین است و همە باید برای ارتقا فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

مرادنیا با اشارە بە مشکلات موجود بر سر راە پروژە هفت باغ تصریح کرد: از ظرفیت این پروژە می‌توان برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفادە کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامە بر آمادگی خود برای کمک بە نهاد کتابخانەها برای ترویج کتابخوانی تاکید و عنوان کرد: آمادگی آن را داریم کە در صورت نیاز، از طریقی دیگر و با اجارە فضاهای اضافی مدارس برای ایجاد کتابخانەها کمک کنیم.

رشید قربانی اظهار کرد: در صورت وجود هرگونە فضای آزاد و خالی در مدارس روستاها این فضا را در اختیار نهاد کتابخانەها قرار خواهیم داد تا از آن فضا برای ایجاد کتابخانە و در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی بە کار گرفتە شوند.

مدیرکل کتابخانەهای عمومی کردستان نیز در ادامە گفت: بە دلیل شیوع ویروس کرونا، این نهاد بە شیوە مجازی فعالیت خود را ادامە و تاکنون ۱۰۰ نشست کتابخوانی مجازی، ۱۱ نوع برنامە نقد و رونمایی کتاب، ٦۰عنوان مسابقە کتابخوانی در بخش‌های مختلف و ٥۱۰ نمایشگاە کتاب نیز برگزار شدە است.

محمد خدومی ادامە داد: در سال ۹٨ نهاد کتابخانەهای عمومی کشور، طرح مطالعاتی نیازسنجی اجتماعات محلی مناطق کردنشین را با محوریت کردستان در دستور کار خود قرار دادە است.

وی عنوان کرد: تاکنون ۳٤٥ صفحە کار پژوهشی در زمینە نیازهای مردم کرد در حوزە کتابخوانی و مباحث فرهنگی تدوین شدە است و ۲۰ بهمن نیز اختتامیە این جشنوارە برگزار می شود.

خدومی یکی از سیاست‌های این نهاد را تجهیز کتابخانەهای عمومی در سطح استان برشمرد و افزود: تا پایان امسال کتابخانەهای روستای دزلی در منطقە هورامان تجهیز خواهد شد، اما متاسفانە روستایی همچون وینسار با وجود جمعیت زیاد از داشتن کتابخانە محروم است.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۷ پروژە نیمە ناتمام در شهرستان‌های استان از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتە کە امید است با تامین اعتبار موردنیاز در آیندەای نزدیک بە بهرەبرداری برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد