راه های طبیعی برای بزرگ کردن سینهراه های طبیعی برای بزرگ کردن سینه
اگر می خواهید به طور طبیعی اندازه پستان های خود را افزایش دهید داخل یخچال دنبال گزینه مورد نظر خود نباشید زیرا از نظر بالینی هیچ ماده یا برنامه غذایی برای بزرگ شدن نیم تنه وجود ندارد. افزایش وزن ممکن است باعث افزایش اندازه پستان ها و بقیه اندام های بدن شود. به گزارش هلث لاین، اگر این نتیجه مد نظر شما نباشد گزینه هایی غیر از رژیم وجود دارد که ممکن است به بزرگ تر نشان دادن پستان های شما کمک کند.

گزینه های بزرگ شدن سینه که موثر هستند

تمرین های رشد اندازه قفسه سینه و پستان ها را امتحان کنید
با ورزش پستان ها پرتر نمی شوند. با این حال، ورزش های مناسب می توانند برای رشد عضلات سینه در زیر پستان و همچنین عضلات پشت و شانه شما بسیار موثر باشند که می تواند به شما کمک کند پستان های شما بزرگ تر و محکم تر به نظر برسند. برخی از تمرینات برای امتحان کردن عبارتند از:
پرس دیواری
شنای سوئدی
پرس سینه
ژست کبری

روی وضعیت بدن خودکار کنید

داشتن وضعیت خوب بدن هیچ مورد منفی به همراه ندارد، گرچه وضعیت خوب بدن از نظر جسمی پستان های شما را بزرگ تر نمی کند، اما می تواند ظاهر آنها را بزرگ تر نشان دهد، همچنین وضعیت خوب بدن از تعادل، قدرت و انعطاف پذیری پشتیبانی و به تقویت عضلات معده و پشت کمک می کند. ورزش هایی که به بهبود وضعیت بدن کمک می کنند عبارتند از:
حرکت بچه
ورزش پلانک
حرکت گربه گاو
سوتین جدیدی را امتحان کنید
بسیاری از خانم ها اندازه سوتین خود را اشتباه انتخاب می کنند. در واقع، یک منبع معتبر تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد 70 درصد زنان سوتین خیلی کوچک و 10 درصد سوتین خیلی بزرگ می پوشند. یک سوتین خیلی تنگ ممکن است پستان های شما را صاف کند و باعث شود کوچک تر به نظر برسند. یک سوتین خیلی بزرگ نیز از پستان ها پشتیبانی نمی کند و باعث افتادگی آنها می شود، همچنین پوشیدن سوتین خیلی قدیمی نیز ضرر دارد. سوتین ها در شستشو کشیده می شوند و بر اثر شستشوی زیاد ممکن است دیگر مطابق اندازه روی برچسب مناسب شما نباشند، بنابراین ممکن است لازم باشد سوتین مخصوص انداز پستان خود را جایگزین سینه بندهای قدیمی خود کنید. یک سوتین مناسب می تواند سینه های شما را ارتقا داده و برجسته کند و باعث شود آنها بدون توجه به اندازه در بهترین حالت ظاهر شوند. دفعه بعدی که قصد خرید سوتین را دارید از نظر حرفه ای سوتین متناسب را انتخاب کنید.

استراتژی هایی که اندازه پستان شما را افزایش نمی دهد

خوردن غذاهای خاص

با جستجوی سریع در اینترنت می توانید تعداد زیادی مقاله با عنوان توانایی برخی غذاها برای افزایش اندازه پستان پیدا کنید متاسفانه هیچ یک از این ادعاها با شواهد بالینی یا علم مشروع پشتیبانی نمی شود.
خواه شیر گاو، بز یا هر پستانداران دیگر باشد همه شیرهای لبنی حاوی استروژن، پروژسترون و پرولاکتین هستند. از زمانی که هورمون ها روی اندازه پستان در انسان تاثیر می گذارند برخی از افراد تصور می کنند نوشیدن مقدار زیادی شیر لبنی روش خوبی برای بزرگ شدن پستان ها است. این یک دروغ بزرگ است زیرا نوشیدن شیر و خوردن محصولات لبنی اندازه پستان را افزایش نمی دهد.
بر اساس نتایج یک مطالعه در سال 2019، شیر لبنی ممکن است بر خطر ابتلا به سرطان پستان تاثیر بگذارد. بیشتر گاوهای شیری باردار هستند، بنابراین شیر آنها حاوی مقادیر بیشتری هورمون است که این هورمون ها ممکن است سطح فاکتور رشد شبه انسولین 1 را افزایش دهند، هورمون رشد. برخی از منابع معتبر منبع ارتباطی متوسط بین سطوح بالاتر فاکتور رشد شبه انسولین 1 و سرطان پستان، پروستات، روده بزرگ و تخمدان را نشان می دهد. اگرچه این یافته ها قطعی نیستند، اما اگر نگران هستید یا عوامل خطر دیگری برای سرطان دارید ممکن است بخواهید مصرف شیر لبنی را محدود کنید. با این حال، مطالعات دیگر نشان می دهد در صورت استفاده از لبنیات خطر سرطان پستان افزایش نمی یابد. اگر سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان دارید بهتر است با پزشک خود صحبت کنید تا هر گونه نگرانی را برطرف کنید.

محصولات لبنی مبتنی بر سویا نیز اندازه پستان را افزایش نمی دهند

اگر به امید افزایش سایز پستان محصولات لبنی سویا را مصرف می کنید باید گفت خودتان را اذیت نکنید. شیر سویا و سایر محصولات بر پایه سویا حاوی فیتواستروژن هستند. اینها ترکیبات گیاهی هستند که از اثرات استروژن بر بدن تقلید می کنند به همین دلیل برخی از افراد تصور می کنند سویا به بزرگ شدن پستان کمک می کند. همانطور که در مورد شیر لبنی اتفاق می افتد، این نیز یک دروغ است. هیچ مطالعه بالینی و مدرکی در ارتباط با فیتواستروژن ها با افزایش اندازه پستان وجود ندارد.

محصولات تقویت کننده پستان

بسیاری از محصولات موجود در اینترنت نوید افزایش سایز پستان را می دهند. اینها شامل لوسیون، کرم، ماساژ و مکمل ها هستند، همچنین آنها شامل دستگاه هایی مانند پمپ های بزرگ کننده هستند. هیچ مدرک بالینی وجود ندارد که نشان دهد هیچ یک از این محصولات یا دستگاه ها فایده ای برای افزایش اندازه پستان داشته باشند.

مکمل های بزرگ شدن پستان

مکمل ها علاوه بر اینکه برای بزرگ شدن پستان بی فایده هستند حتی ممکن است خطرناک هم باشند. مراقب مکمل های به اصطلاح تقویت کننده پستان باشید زیرا آنها حاوی گیاهان و موادی هستند که ممکن است باعث تداخل جدی با داروهایی شود که هم اکنون مصرف می کنید، همچنین هیچ فواید سلامتی اثبات شده ای ندارند.

کرم های بزرگ کننده پستان

برخی از کرم های تقویت کننده یا بزرگ کننده پستان ممکن است برای پوست مفید باشند، اما هیچ کاری برای افزایش اندازه پستان نمی کند. هیچ مطالعه ای نشان نمی دهد کرم، لوسیون یا درمان موضعی می تواند پستان ها را بزرگ کند. برچسب برخی از کرم ها ممکن است نشان دهد مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است، اما این ممکن است تبلیغات کاذب باشد، بنابراین حتما قبل از خرید کرم در مورد آن تحقیق کنید.

ماساژهای بزرگ شدن پستان

ماساژ پستان برای تحریک جریان خون، حمایت از شیردهی راحت و تشخیص توده های بدخیم گزینه بالقوه عالی است. با این حال، برای بزرگ تر شدن پستان ها کاملا ناکارآمد است. هیچ اطلاعات علمی مبنی بر امکان بزرگ شدن پستان از طریق ماساژ خودکار یا حرفه ای وجود ندارد.

پمپ های تقویت کننده پستان

دستگاه هایی مانند پمپ های تقویت کننده پستان از فشار و مکش برای کشیدن پستان ها استفاده می کنند، این باعث کشیدگی و تورم آنها می شود که باعث می شود به طور موقت بزرگ تر به نظر برسند. هیچ آزمایش بالینی وجود ندارد که نشان دهد هر وسیله ای ارزان یا بسیار گران پستان ها را بزرگ می کند.

چه چیزی اندازه پستان را تعیین می کند؟

اندازه پستان های شما تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می شود. هنگامی که زنان به اندازه پستان فکر می کنند غالبا روی حجم پری آنها تمرکز می کنند. فاکتورهای دیگری مانند دور قفسه سینه نیز در بزرگ نشان دادن پستان های شما نقش دارد. هم حجم پستان و هم ساختار استخوان از ویژگی های جسمی است که می تواند در خانواده ها وجود داشته باشد.
اندازه پستان با توجه به وزن و سن تغییر می کند
علاوه بر وراثت عوامل دیگری نیز در تعیین اندازه پستان نقش دارند. اینها شامل وزن و سن هستند:
پستان شما در دوران نوجوانی با آنچه در اواخر زندگی به نظر می رسد متفاوت خواهد بود. اندازه آنها ممکن است کم یا زیاد شود و به احتمال زیاد افتادگی خاصی رخ می دهد.
اندازه کاپ و دور تنه می توانند با افزایش یا کاهش وزن به طور قابل توجهی تغییر کنند. اگر 20 پوند یا بیشتر از وزن خود را کم یا زیاد کنید اندازه سوتین شما نیز بالا یا پایین می رود.
هورمون ها و چرخه های تولید مثل روی اندازه پستان تاثیر می گذارند
بافت پستان در دوران بلوغ شروع به جمع شدن با چربی می کند زمانی که تخمدان شما شروع به تولید استروژن می کند. پستان های شما ممکن است به طور موقت قبل از پریود بزرگ تر شوند وقتی استروژن و پروژسترون مجاری پستان و غدد شیر را بزرگ می کنند.
پستان های بزرگ شده یکی از نخستین علائم بارداری است. استروژن، پروژسترون و پرولاکتین با هم همکاری می کنند تا بزرگ شدن پستان و تولید شیر را تحریک کنند. اندازه پستان های شما در طول بارداری همچنان افزایش می یابد زیرا برای شیردهی آماده می شوند. در دوران یائسگی نیز کاهش استروژن ممکن است باعث از بین رفتن قابلیت انعطاف پذیری و کوچک شدن پستان های شما شود.
در پایان
اثربخشی هیچ برنامه یا مواد غذایی از نظر بالینی برای افزایش اندازه پستان ثابت نشده است، همچنین هیچ مکمل، پمپ یا کرمی وجود ندارد که بتواند اندازه پستان ها را بزرگ تر کند. بهترین روش طبیعی برای تقویت نمای پستان انجام ورزش هایی است که قفسه سینه، پشت و شانه را تقویت و به وضعیت خوب بدن نیز کمک می کنند.
مترجم: الهه زارعی