برف و کولاک راه ارتباطی 70 روستا در ایران را مسدود کرد


برف و کولاک راه ارتباطی 70 روستا در ایران را مسدود کرد

شفقنا- محمدراشد مدرس گرجی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دلیل بارش شدید برف، وزش باد و وقوع کولاک‌های پی‌درپی، در حال حاضر راه ارتباطی حدود 70 روستای استان مسدود است. این روستاها در شهرستان‌های بانه، سقز، دیواندره، سنندج، دهگلان و کامیاران قرار دارند که به دلیل کولاک و شدت بارش برف مسدود شده است. ایرنا نوشت: […]

برف و کولاک راه ارتباطی 70 روستا در ایران را مسدود کردبرف و کولاک راه ارتباطی 70 روستا در ایران را مسدود کرد

شفقنا- محمدراشد مدرس گرجی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دلیل بارش شدید برف، وزش باد و وقوع کولاک‌های پی‌درپی، در حال حاضر راه ارتباطی حدود ۷۰ روستای استان مسدود است. این روستاها در شهرستان‌های بانه، سقز، دیواندره، سنندج، دهگلان و کامیاران قرار دارند که به دلیل کولاک و شدت بارش برف مسدود شده است.

ایرنا نوشت: وی اضافه کرد که هم اکنون راهداران در این محورها مستقر شده و در حال بازگشایی و نمک‌پاشی راه‌های روستایی هستند.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه از ظهر روز گذشته دهم بهمن بیشتر محورهای مواصلاتی استان کردستان شاهد بارش برف و باران بو، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۸۶ راهدار با استفاده از ۱۱۱ دستگاه ماشین آلات حدود پنج هزار کیلومتر در محورهای بین شهری و روستایی برف روبی انجام داده‌اند.

طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران اغلب شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر