تلاش در راستای توقف آمار مبتلایان به کرونا


تلاش در راستای توقف آمار مبتلایان به کرونا

استاندار همدان ضمن ترغیب و تشویق اعضای ستاد در پیشبرد جدی و با قوت اهداف از مسوولان ستاد مدیریت کرونا و کمیته های زیر مجموعه خواست تلاش خود را برای توقف آمار مبتلایان به این ویروس و همچنین کاهش و سیر نزولی این آمار به کار بندند.

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و اجرای خوب مصوبات ستاد کرونا، فعالیت مطلوب کادر علوم پزشکی، اعضای ستاد استانی و همراهی مردم سبب شد همدان بیش از گذشته در کنترل ویروس موفق عمل کند. اظهار داشت: به گفته علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، همت خوبی برای کاهش شیوع کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن در استان همدان شکل گرفته است‌.

وی قدردانی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا از مسوولان استان همدان را زمینه ای برای ترغیب و تشویق اعضای ستاد در پیشبرد جدی و با قوت اهداف دانست و ابراز امیدواری کرد این قدردانی ها سبب رها کردن کارها و تکالیف نشود.

استاندار همدان از مسوولان ستاد مدیریت کرونا و کمیته های زیر مجموعه خواست تلاش خود را برای توقف آمار مبتلایان به این ویروس و همچنین کاهش و سیر نزولی این آمار به کار بندند.

شاهرخی اظهار داشت: ۲ شهرستان رزن و درگزین نیز باید مورد توجه مسوولان باشند و در این راستا تیمی از علوم پزشکی در این شهرستان ها حضور یافته و نشست مشترکی با فرمانداران و شبکه بهداشت برای اصلاح وضع موجود برگزار کند.

وی تاکید کرد: اجازه برگزاری تجمع به بهانه برگزاری عروسی و مجلس ترحیم نباید داده شود و در صورت مشاهده عامل تهدید کننده سلامت عمومی جامعه فرد متخلف ابتدا ارشاد سپس در صورت تمرد و تداوم تخلف احضار و بازخواست شود.

استاندار همدان ادامه داد: مسوولان مراکز بهداشتی، دهیاران و بخشداران در این باره ورود کرده و تذکر و اخطارهای لازم را بدهند چرا که در ۹۰ درصد موارد افراد به توصیه ها و تذکرها توجه کرده و تنها ۱۰ درصد بی توجه هستند.

شاهرخی افزود: باید از ظرفیت دهیاران و بخشداران برای جلوگیری از برگزاری تجمع از جمله مراسم عزا و عروسی استفاده کرد و در صورت بی توجهی افراد، موضوع تخلف از طریق مراکز بهداشتی به دادستانی اطلاع رسانی شود.

وی درباره گزارش ارائه شده در این نشست مبنی بر بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک همدان بیان کرد: این مراکز به عنوان یکی از عوامل آلودگی باید هر چه سریعتر توسط نیروی انتظامی تعیین تکلیف شوند.

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح شهید سلیمانی انتظار می رود نیروهای فعال در این طرح ارتباطات اجتماعی خود با مردم را بیشتر کرده که در این راستا باید از نیروهای آموزش دیده و توانمند بهره گرفت.

شاهرخی با بیان اینکه کوتاهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مساوی با افرایش بیماری است افزود: با اضافه شده شهرستان ملایر به جمع شهرستان های دارای وضعیت آبی می توان گفت که دو سوم جمعیت استان همدان هم اینک در وضعیت آبی کرونایی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۱۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج