خیانتی دیگر به فلسطین / تصمیم کوزوو برای افتتاح سفارت در قدس اشغالی


خیانتی دیگر به فلسطین / تصمیم کوزوو برای افتتاح سفارت در قدس اشغالی

کشور مسلمان نشین کوزوو قصد دارد در چارچوب عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به افتتاح سفارت خود در قدس اشغالی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، در پی اعلام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سپتامبر گذشته مبنی بر عادی سازی روابط بین کوزوو و رژیم صهیونیستی، وزارت امور خارجه کوزوو اعلام کرد: مراسم رسمی را روز دوشنبه (13 بهمن 1399) برای برقرای ارتباط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برگزار می کند.

در این مراسم که به صورت مجازی برگزار می شود، «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و همتای کوزووی اش« ملیزا هارادیناج» شرکت خواهند کرد.

کوزوو پیش از این اعلام کرده بود: قصد دارد سفارت خود را در شهر قدس افتتاح کند تا نخستین کشور مسلمان نشین اروپایی باشد که سفارت خود را در این شهر اشغالی افتتاح می کند.

وزارت امور خارجه اعلام کرد: به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در کوزوو یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این کشور است. این مسئله به تلاش آمریکا برمی گردد.

کوزوو کشوری در شبه جزیره بالکان در جنوب خاوری اروپاست. این کشور در سال 2008 میلادی از صربستان اعلام استقلال کرد. این درحالی است که صربستان این استقلال را به رسمیت نشناخته و آن را بخشی از خاک خود می داند. اما 110 کشور دنیا تا 27 فوریه 2017 میلادی کوزوو را به رسمیت شناخته اند. بلگراد، چین و روسیه این کشور را به رسمیت نمی شناسند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!