عدم صدور مجوز رسمی برای فعالیت ماینرها و مزارع ارز دیجیتال در همدان


عدم صدور مجوز رسمی برای فعالیت ماینرها و مزارع ارز دیجیتال در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان اعلام کرد: در استان همدان تاکنون مجوز رسمی برای فعالیت ماینرها و مزارع ارز دیجیتال داده نشده و تعداد زیادی رمز ارز غیرمجاز و یا از تعرفه های ارزان تر برای این امر استفاده شده شناسایی و ضبط شده است.

شیرزاد جمشیدی شنبه ۱۱ بهمن ماه در جمع خبرنگاران، از افتتاح ۱۳۶ پروژه با ۶۶ میلیارد تومان اعتبار در ایام دهه فجر خبر داد و با بیان اینکه یک نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی با سرمایه گذاری یک میلیون دلاری آماده بهره برداری است، اظهار کرد: ۳۲ پروژه با ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد که برنامه داریم تا پایان سال به پایان برسانیم.

جمشیدی با اشاره به افزایش یک درصدی مشترکین برق استان، خاطرنشان کرد: ۶۱۲ هزار و ۲۳۱ مشترک برق استان در سال ۹۸ با یک درصد رشد به ۶۱۹ هزار و ۴۴۸ مشترک در سال ۹۹ رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان افزود: تعداد مشترکین استان در تعرفه عمومی از ۲۰ هزار و ۵۶۱ مشترک به ۲۰ هزار و ۹۳۰ متشرک و تعداد مشترکین کشاورزی از ۱۲ هزار و ۷۴۲ مشترک به ۱۲ هزار و ۹۹۲ مشترک و تعداد مشترکین تجاری از ۹۱ هزار و ۷۹۲ مشترک به ۹۵ هزار و ۱۶۵ مشترک رسیده است.

وی با اشاره به رشد یک درصدی فروش انشعاب در ۹ ماهه امسال، خاطرنشان کرد: در استان همدان ۷۵۷ هزار و ۲۷۹ مشترک وجود داشت که این عدد در سال ۹۸ به ۷۶۸ هزار و ۳۴۶ مشترک رسیده است.

جمشیدی افزود: پست های توزیع برق در سال گذشته ۱۶ هزار و ۹۹۷ دستگاه ترانسفورماتور بود که با افزایش دو درصدی به بیش از ۱۷ هزار و ۹۹۹ دستگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود فروش انرژی در پایان امسال رشد ۹ درصدی داشته باشد، ادامه داد: با برق دار شدن ۱۰۷۱ روستای استان در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان برق دار هستند و هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدت خاموشی شبکه فشار ضعیف استان از ۴۳ دقیقه به ۳۶ دقیقه رسیده است، یادآور شد: همچنین مدت خاموشی در شبکه فشار متوسط از ۳۵.۳۰ دقیقه به ۲۷.۴ دقیقه و در پست ها از ۴۷ دقیقه به ۳۹ دقیقه رسیده است.نرخ خاموشی در کل تأسیسات برق استان از ۱.۶۹ دقیقه به ۱.۳۱ دقیقه رسیده که جزو بهترین عملکردهای شرکت توزیع برق کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه با مدیریت خوبی که در استان صورت گرفت پیک تابستان بدون خاموشی سپری شد، تصریح کرد: در مدیریت پیک زمستانه باوجو اینکه محدودیت هایی برای سوخت نیروگاه‌ها ایجاد و باعث شد برخی نیروگاه‌ها نتوانند فعالیت داشته باشند، کمترین خاموشی را در سطح استان داشتیم.

جمشیدی با بیان اینکه بخشی از خاموشی‌ها می‌تواند علت فعالیت مزارع ارز دیجیتال باشد، خاطرنشان کرد: در استان همدان تا کنون مجوز رسمی برای فعالیت ماینرها و مزارع ارز دیجیتال داده نشده است و تعداد زیادی رمز ارز غیرمجاز و یا از تعرفه های ارزان تر برای این امر استفاده شده شناسایی و ضبط شده است.

وی با تأکید براینکه تا کنون تعداد زیادی از ماینرهای استان به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: در مانور دو روزه تعداد زیادی مزرعه رمز ارز شناسایی شده است.

جمشیدی با بیان اینکه هر ماینر به اندازه ۲۵ مشترک خانگی مصرف برق دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت رمزارزها فشار زیادی به شبکه ها وتأسیسات برق وارد می‌کند و بخشی از خاموشی‌ها می‌تواند به همین علت باشد اما نه همه خاموشی‌ها.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از جمع آوری سه مگاوات رمز ارز خبرداد و تصریح کرد: هرکدام از شهروندان که رمز ارزهای غیرمجاز را معرفی و گزارش دهند مشمول جایزه خواهند شد.

وی با بیان اینکه حداکثر پیک بار استان در سال گذشته ۶۹۴مگاوات بوده است، افزود: تولید برق نیروگاه استان ۱۰۰۰ مگاوات بوده که ۱۰ درصد برای مصرف نیروگاه و مابقی واردشبکه شده است این درحالیست که پیک بار استان در سال‌جاری ۷۲۵ مگاوات بوده که ۴.۵ درصد در شب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

جمشیدی از نصب ۱۰هزار و ۷۱۷ کنتور هوشمند در استان همدان خبرداد و گفت: برنامه داریم در چند سال آینده تمام کنتورهای آنالوگ استان را به دیجیتال تبدیل کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شش نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی در استان همدان وجود دارد، یادآور شد: چهار نیروگاه مقیاس کوچک و ۵۲ نیروگاه در حد ظرفیت انشعاب در استان همدان وجود دارد و امسال نیز یک نیروگاه یک مگاواتی در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان تأکید کرد: قرارداد ایجاد پنج نیروگاه خورشیدی با شرکت ساتبا منعقد شده که به محض ورود سرمایه‌گذار عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات شرکت توزیع برق استان همدان به صورت غیرحضوری و با استفاده از اپلیکشن "برق من" انجام می‌شود، اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۵۱ مشترک این اپلیکشین را نصب کرده اند و ۴۱ هزار و ۵۰۲ خدمات به صورت غیرحضوری ارائه شده است.

جمشیدی با اشاره به "برق امید" افزود: ۳۰ درصد از مشترکین استان همدان معادل ۱۸۰ هزار مشترک جزو مشترکین کم مصرف هستند که بهای برق آنها با ۱۰۰ درصد تخفیف محاسبه می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان همدان ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبه از مشترکین خود دارد، یادآور شد: ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات شرکت برق مربوط به ادارات دولتی است که از مدیران ادارات می‌خواهیم با پرداخت به موقع برق بهای مصرفی ما را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری کنند.

وی ادامه داد: در بخش خانگی نیز مشترکین خانگی روستایی بیشترین بدهی را به شرکت توزیع برق استان دارند به‌طوریکه این شرکت ۳۰ میلیارد تومان از مشترکین خانگی روستایی مطالبه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه تلفات شبکه در سال گذشته ۱۰.۱۸ بوده است، گفت: امسال برنامه داریم تا پایان سال این عدد را به ۹.۷ برسانیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...