افتتاح و آغاز ساخت سه هزار و 141 پروژه گلستان در دهه فجر


افتتاح و آغاز ساخت سه هزار و 141 پروژه گلستان در دهه فجر

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت که همزمان با دهه فجر امسال سه هزار و 141 پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغال‌زا با صرف افزون بر 58 هزار و 673 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شده یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

هادی حق‌شناس روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت که اجرا و تکمیل این طرح ها حدود هفت هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح و پروژه در استان افتتاح شده یا عملیات ساخت آن آغاز شده بود که این رقم امسال افزون بر ۲۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

استاندار گلستان گفت: از مجموع اعتبارات دهه فجر امسال استان ۳۵ هزار میلیارد ریال مربوط به افتتاح ۲ هزار و ۵۳۳ طرح و بقیه برای آغاز ساخت ۶۰۸ پروژه عمرانی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: طرح های دهه فجر امسال گلستان روز ۲۱ بهمن به صورت متمرکز با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شده و سخنرانی روز ۲۲ بهمن هم در قالب شورای اداری با سخنرانی وی برگزار می‌شود.

حق‌شناس به روند روبه رشد توسعه گلستان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ میزان تولید محصولات کشاورزی در گلستان ۳ میلیون تن بوده که این رقم امسال با وجود اعمال تحریم‌ها به پنج میلیون تن رسید.

وی به اجرای پروژه راه‌آهن گرگان - مشهد اشاره کرد و گفت: مطالعه برای اجرای این طرح کماکان ادامه دارد اما ساخت آن به دلیل نیازمندی به بودجه زیاد از اولویت های دولت کنار گذاشته شد.

وی به مراحل اکتشاف نفت در مناطق شمال گلستان اشاره کرد و گفت: احداث جاده دسترسی و آماده‌سازی کمپ و محوطه چاه نفت این منطقه هفته دولت امسال آغاز شد و در حال حاضر تلاش برای انتقال دکل‌های نفتی از جنوب به این منطقه ادامه دارد.

حق شناس اظهار امیدواری کرد که اکتشاف نفت در گلستان با فراهم کردن کامل مقدمات آن تا پایان امسال آغاز شود.

استاندار گلستان بیان کرد: حفر چاه‌های اکتشافی تا رسیدن به مخازن نفتی در این منطقه ادامه خواهد یافت.

فرماندار گرگان نیز در این جلسه از اجرای ۵۲۶ پروژه همزمان با دهه‌فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها چهار هزار و ۹۱۱ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

محمد حمیدی خاطرنشان کرد: برای این تعداد پروژه در مجموع ۱۸ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه و پیش بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا