ظریف از ایستگاه راه آهن جلفای جمهوری آذربایجان بازدید کرد


ظریف از ایستگاه راه آهن جلفای جمهوری آذربایجان بازدید کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه با حضور در ایستگاه راه آهن جلفای جمهوری آذربایجان، وضعیت این خط راه آهن و امکانات حمل و نقل و مواصلاتی را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داد.  

به گزارش ایرنا به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» که به جمهوری خودمختار نخجوان سفر کرده است، عصر امروز در ایستگاه راه آهن جلفای جمهوری آذربایجان حضور یافت و از بخش‌های مختلف این ایستگاه بازدید کرد.

نخست‌وزیر جمهوری خودمختار نخجوان و «پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی و «نریمان» رئیس منطقه آزاد تجاری ارس نیز در این بازدید وزیر امور خارجه را همراهی می‌کنند.

ظریف در این بازدید وضعیت خط راه آهن جلفا و امکانات حمل و نقل و مواصلاتی را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه پیش از ظهر امروز وارد نخجوان شد و با رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان دیدار کرد.

ظریف در بدو ورود به جمهوری خودمختار نخجوان سفر خود به این جمهوری را بررسی امکانات ترانزیتی و شرایط همکاری در منطقه بعد از پایان جنگ قره‌باغ عنوان کرد.

وی ادامه داد: ان‌شاالله با همکاری کشورهای منطقه این امکان برای جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه فراهم شود که در مسیر همکاری و هماهنگی بیشتر ترانزیتی با یکدیگر همکاری کنند و زمینه صلح پایدار در منطقه را فراهم کنند.

وزیر امور خارجه طی پنج روز گذشته در یک تور دیپلماتیک به پنج کشور جمهوری آذربایجان، فدارسیون روسیه، جمهوری ارمنستان، جمهوری گرجستان و ترکیه سفر کرد.

وی در این سفرها با سران و مقامات عالی‌رتبه این کشورها دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای رایزنی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل