112 نفر از رتبه‌های برتر کنکور اردبیل تجلیل شدند


112 نفر از رتبه‌های برتر کنکور اردبیل تجلیل شدند

اردبیل- ایرنا- 112 نفر از دانشجویان اردبیلی حایز رتبه‌های برتر کنکور سال تحصیلی جاری، امروز شنبه طی آیینی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل مصلای اردبیل تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین تجلیل از این دانشجویان گفت: این افراد جزو دانش آموزانی بودند که در سال تحصیلی گذشته در ناحیه یک و ۲ اردبیل مشغول به تحصیل بوده و رتبه‌های برتر ملی و منطقه‌ای را کسب کرده بودند.

احمد ناصری، قدردانی از زحمات دانش‌آموزان، خانواده‌ها، مدیران و معلمان و نیز انگیزه دادن به دانش‌آموزان مشغول به تحصیل و تقویت روحیه آنها از جمله اهداف برگزاری این آیین ذکر کرد و افزود: این افراد امروز ارزش وقت گذاشتن برای کسب علم و نیز تحصیل با برنامه را بیشتر لمس کرده و الگویی برای دانش آموزان در حال تحصیل هستند.

وی رتبه‌های برتر کنکور اردبیل را سرمایه و مایه افتخار و مباهات نظام آموزشی و خانواده آنها دانست و اظهار کرد: تک تک این دانشجویان در آینده کشور و استان منشا تحول خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس و فرصت دادن برای شکوفایی استعداد دانش آموزان در طول سال تحصیلی و نیز ایجاد آمادگی، فضا رقابتی و تقویت مهارت دانش آموزان در آستانه کنکور را از جمله اهداف نظام آموزشی در این استان ذکر کرد.

وی بیان کرد: در طول سال تحصیلی سعی بر این است که از طریق معرفی منابع و آشنا کردن با مواد آزمون، بستر برای موفقیت دانش آموزان استان بیشتر فراهم شود.

ناصری با اشاره به برگزاری آیینی مشابه این مراسم در همه مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: هر سال جایگاه این استان در زمینه قبولی کنکور در سطح ملی تقویت شده و با قبولی دانش آموزان بیشتر در رشته‌های معتبر، استان اردبیل در رتبه ۲۰ کشوری قرار گرفته است.

112 نفر از رتبه‌های برتر کنکور اردبیل تجلیل شدند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این آیین گفت: نظام آموزش و پرورش در انتخاب مدیران نباید مسامحه کند چرا که پایه‌ریزی تعلیم و تربیت درست و هدایت این کار مهم به دست آنها انجام می‌شود.

آیت‌الله سیدحسن عاملی از سازمان صدا و سیما خواست تا خانواده آرمانی را به شکل مطلوب معرفی کرده و در این امر، بایدها و نبایدهای تربیتی و آموزشی را برای الگوسازی در سطح جامعه معرفی و ترویج کند.

وی جوانان را نماد قدرت روحی خانواده‌ها دانست و افزود: کشور ما در پیشرفت و ترسیم وضعیت آینده خود به جوانان نخبه، فرهیخته و دارای دانش و توان علمی بالا نیاز دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به عزت و اقتدار ایران در سده‌های گذشته تاکید کرد: جایگاه کنونی ما این نیست و به علت حاکم نبودن رهبران شایسته، کشور ما نتوانسته است پایه‌های اقتدار خود را تقویت کند.

وی اضافه کرد: اگر ما اقتدار نشات گرفته از علم و دانش را نداشته باشیم، قدرت‌های دیگر بر ما مسلط خواهند شد و به همین علت مجبور هستیم که در تقویت همه ارکان قدرت خود به خصوص در عرصه علمی بیشتر بکوشیم.

112 نفر از رتبه‌های برتر کنکور اردبیل تجلیل شدند

آیت‌الله عاملی، انقلاب اسلامی ایران را گامی مهم در جبران عقب ماندگی علمی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی در چند دهه اخیر بخشی از عقب ماندگی علمی و فناوری را جبران کرده و این راه پرافتخار ادامه دارد.

وی محاصره و تحریم علمی و تکنولوژیک را بدتر از تحریم اقتصادی دانست و افزود: امروز با اتکا به توان جوانان نخبه روی پای خود ایستاده‌ایم و راه خود را با عزت، استقلال و آینده روشن توام با امید ادامه می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، کار همه فعالان عرصه علم و دانش را سنگین و ارزشمند خواند و خطاب به دانش آموزان بیان کرد: علاوه بر تقویت خود از نظر علمی و کسب دانش روز، در طهارت نفس خود نیز بکوشید و با بصیرت، مواظب حیله دشمن باشید.

وی خطاب به دانشجویان و نخبگان کنکور اردبیل گفت: در فضای کسب علم و دانش نسبت به کشور و ملت خود تعصب و عرق داشته باشید و اگر برای تحصیل به خارج از کشور رفتید، برای خدمت به ملت و کشور به موطن خود بازگردید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم