290 طرح دهه فجر در کاشان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود


290 طرح دهه فجر در کاشان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت: 290 طرح در بخش‌های مختلف با اعتبار افزون بر 362 میلیارد تومان همزمان با دهه فجر امسال در این شهرستان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی روز شنبه در نشست خبری افزود: از مجموع طرح‌های دهه فجر امسال ۲۶۵ طرح آماده بهره‌برداری است و بقیه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌های دهه فجر امسال در کاشان نسبت به دهه فجر سال گذشته به لحاظ تعداد ۲۷ درصد و از نظر اعتبار مالی پنج درصد افزایش یافته است.

فرماندار کاشان با اشاره به اشتغالزایی ۴۵۱ نفری با بهره‌برداری از طرح‌های دهه فجر در کاشان ادامه داد: ۱۸۱ میلیارد تومان اعتبار طرح‌ها از سوی دولت و بقیه توسط بخش خصوصی و سایر منابع تامین شده است.

مرتضایی اضافه کرد: این طرح‌ها در ۱۳ بخش شامل ۶۹ طرح مخابراتی و زیرساخت‌های ارتباطی، ۶۰ عمران و بهسازی روستایی، ۳۱ عمران و بهسازی شهری، ۳۳ راهداری، راه‌سازی و حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، ۲۲ برق و انرژی، ۱۹ توسعه کشاورزی، ۱۳ آموزشی و بهداشتی و ۹ طرح صنعتی و خدماتی است.

به گفته وی، بخش‌های آب و فاضلاب، "منابع طبیعی، محیط زیست و آب" و ورزش و جوانان هر کدام هشت طرح و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حمایتی ایثارگران و شهدا هرکدام پنج طرح آماده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی در دهه فجر دارند.

هدفگذاری مهاجرت معکوس، ارتقای سلامت و آرامش مردم

فرماندار ویژه کاشان با تاکید بر رعایت عدالت در طرح‌ها و اعتبارهای صرف شده در تمامی مناطق شهری و روستاهای کاشان گفت: مهاجرت معکوس، ارتقای سلامت و آرامش و بهسازی و مرمت منازل مسکونی مردم از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های دهه فجر است.

مرتضایی، مصداق‌های تحقق این اهداف را با بهسازی شهر و روستا، اجرای طرح‌های ورزشی در روستاها و بهسازی و مرمت خانه‌های مسکونی مردم از طریق اجرای طرح اقدام ملی مسکن و مسکن محرومان عنوان و اضافه کرد: اگر چه با شیوع بیماری کرونا محدودیت‌هایی ایجاد شد اما اعتبارهای خوبی برای تکمیل و تجهیز بخش‌ درمانی این شهرستان تخصیص یافت.

آمادگی کاشان برای برگزاری انتخابات الکترونیک
وی با یادآوری آغاز مقدمات اجرایی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در کاشان از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی از ۶ ماه قبل در فرمانداری این شهرستان با توجه به دستورالعمل‌های وزارت کشور گفت: کاشان با توجه به تجربه قبلی آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی کاملا قانونی و شفاف را دارد، چرا که این نوع برگزاری موجب افزایش سرعت و دقت در انتخابات می‌شود.

290 طرح دهه فجر در کاشان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود

فرماندار ویژه کاشان اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا تمهیداتی برای افزایش صندوق‌ها در انتخابات سال آینده پیش‌بینی شده است.

فروش کالاهای اساسی‌ از تولید به مصرف

فرماندار ویژه شهرستان کاشان درباره تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان به خصوص برای شب عید گفت: مسوولان مکلف به تامین این اقلام اساسی و ذخیره آن در انبارها هستند تا در مواقع ضروری با ایجاد بازارچه‌های فروش عرضه مستقیم، کالاها را با کیفیت مطلوب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مرتضایی افزود: ایجاد بازارچه‌های دایمی فروش کالاهای اساسی‌ از تولید به مصرف با حضور تولیدکنندگان بدون واسطه پیشنهاد شده است.

تجهیز ۹ بقعه متبرکه به صفحه خورشیدی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان نیز با تبیین مهم‌ترین طرح‌های آماده بهره‌برداری در این شهرستان گفت: مجهز شدن ۹ بقعه متبرکه در کاشان به صفحه خورشیدی با ۳۰۰ کیلووات تولید برق و سه میلیارد تومان هزینه، ایجاد خانه‌های ورزش شهری در شهرهای اقماری و کوچک، آغاز عملیات اجرایی ایجاد اورژانس جاده‌ای ۱۱۵ در روستای کمال الملک، ساخت طرح زیرساختی و حیاتی سیل‌بند در روستای قزاآن، توسعه گلخانه‌ها با توجه به بحران کم‌آبی، ‌احیا و مرمت خانه تاریخی همایون در جوشقان قالی و پایش تصویری در روستاها از جمله این طرح‌هاست.

حسین عبدالله زاده افزود: بهره‌برداری ورزشگاه بزرگ روستای نشلج، توسعه افزایش سطح پنج هزارمترمربعی بهداشتی با ایجاد چهار پایگاه‌ سلامت، افتتاح ندامتگاه، تجهیز بیمارستان شبیه‌خوانی به چهار تخت آی سی یو، ایجاد چمن مصنوعی در کامو و چوگان، افتتاح پایگاه اداره ثبت اسناد در شهر نیاسر، افزایش فضای۳۲۰۰ متر مربعی مراکز اقامتی با ۴۰ اتاق و ۸۰ تخت و آسفالت راه‌های روستایی نیز از دیگر طرح‌های مهم عمرانی در حوزه بهینه‌سازی و درآمدزایی شهرستان است.

وی با تاکید بر همت و ورود مطلوب دهیاری‌ها با توجه نقش حاکمیتی آنها در رفع نقاط‌ حادثه‌خیز، راه‌سازی، ساخت سالن‌های ورزشی، فعالیت اتاق بحران روستایی با بدنه‌سازی و دیواره‌سازی رودخانه‌ها و آسفالت محورهای روستایی اضفه کرد: شهرداری‌ها نیز در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و امور فرهنگی مشارکت خوبی داشتند.

رفع تصرف ۲۳ هکتار اراضی دولتی در ۶ ماه

همچنین رییس اداره راه و شهرسازی کاشان از بازپس‌گیری ۲۳ هکتار از اراضی دولتی در این شهرستان به ارزش ۲۰۷ میلیارد تومان در ۶ ماهه تابستان و پاییز امسال خبر داد و گفت: ۶۳ مورد رفع تصرف در زمین‌های حکمت در بلوار قطب راوندی شهر کاشان انجام شده است.

مجتبی آراسته با یادآوری الحاق ۵۰ هکتار زمین در بلوار قطب راوندی برای طرح اقدام ملی مسکن افزود: این زمین‌ها به محدوده شهری افزوده شده است.

وی پیگیری و کارسازی تغییر نمایندگی اسناد از اداره منابع طبیعی به راه و شهرسازی به میزان یک هزار و ۴۰ هکتار ، ۲۵ مورد انتقال سند، واگذاری ۳۵۰ قطعه زمین به خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران، واگذاری ۱۸۰ قطعه زمین به افرادی که از کلان‌شهرها به کاشان عزیمت کرده‌اند را از دیگر فعالیت‌های اداره راه و شهرسازی در سال جاری برشمرد.

خلع ید ۱۵۰ هکتار از زمین‌های ملی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان نیز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با هدف مبارزه با زمین خواری، ۱۵۰ هکتار از زمین‌های ملی به ارزش ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف و خلع ید شده است.

محمدمهدی شریفی افزود: امسال با واگذاری ۲.۵ میلیون متر مربع زمین دولتی برای اجرای طرح‌های عمرانی، کشاورزی به ۱۳ متقاضی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موافقت شد.

به گفته وی، ۹۰ هزار مترمربع زمین نیز برای تامین مسکن روستاییان تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شده است.

وی از برداشت ۱۵ تن گیاهان دارویی باریجه و درمنه به ارزش ۲ میلیارد تومان در سال‌جاری خبر داد و گفت: این گیاهان دارویی در مناطق روستایی نشلج، مرق، اسحاق‌آباد و ویدوجا برداشت شد و در فصل پاییز نیز ۶۳۵ هکتار از زمین‌ها در این مناطق زیر کشت گونه باریجه رفته است.

افزون بر ۱۵ میلیارد تومان ارزش طرح‌های کشاورزی دهه فجر

مدیر جهاد کشاورزی کاشان نیز اعتبار طرح‌های آماده بهره‌برداری این بخش در دهه فجر را ۱۵ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان اعلام کرد، گفت: با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال ۹۶ نفر فراهم می‌شود.

رضا مظلومی توجه به بهره‌وری را مهمترین ویژگی‌ طرح‌های کشاورزی دهه فجر عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها در سه بخش آبیاری تجمیعی در سطح ۳۵۴ هکتار، مرمت قنات‌ها و ساخت گلخانه اجرا شده است.

تبیین عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان نیز گفت: در سال جاری ۶۲۱ مورد گشت بازرسی از ۶ هزار و ۸۲ واحد صنفی، صنعتی، خدماتی عمده و خرده‌فروش، انبارها و سردخانه‌ها بازرسی انجام شد که ۴۴۶ نفر متخلف شناسایی شدند که ارزش تخلف آنها ۳۵ میلیارد تومان بود.

مجید برازنده افزود: ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز در بخش قاچاق کالا و ارز در سال جاری در این شهرستان کشف شد که یک قلم آن دارو به ارزش چهار میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: ۶۶۰ تن برنج، ۶۵۰ تن شکر، ۵۱۲ تن روغن خوراکی ، ۱۳۰ تن میوه، ۲۳۶ تن گوشت مرغ گرم و منمجد، ۶۰ تن قند و ۱۱۰ تن تخم مرغ با هدف تنظیم بازار در سال جاری در شهرستان کاشان توزیع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...