پرداخت افزون بر 21 میلیارد تومان جهت خدمات به بیماران کرونایی در گیلان


پرداخت افزون بر 21 میلیارد تومان جهت خدمات به بیماران کرونایی در گیلان

رشت – ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: در راستای حمایت از بیماران کرونایی 6 هزار و 537 پرونده در بیمارستان های استان تشکیل شده که بیمه سلامت 21 میلیارد و 500 میلیون تومان جهت خدمات به این بیماران پرداخت کرده است.

جمشید محمدی عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان در رشت با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت استان معادل یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۹۱۵ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند ، اظهار داشت : بیمه سلامت با یک هزار و ۶۰۷ موسسه از جمله پزشکان، دندانپزشکان همکاری و با ۶۵ دفتر پیشخوان قرار داد دارد .

وی با بیان اینکه افـراد فاقد هرگـونه پوشش بیمه درمانی پایه ، تا پـایان امسال فرصت دارند بدون شرکت در آزمون وسع، خـود را بیمه کنند، افزود: از زمان اجرای این طرح رشد حدود ۴۶ درصدی ثبت شدگان را در استان داشته ایم .

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه بیمه سلامت یکی از بیمه های پیشتاز و پیشگام است، گفت: پذیرش بیماران باید الکترونیکی انجام شود که مراکز تصویر برداری به طور ۱۰۰ درصد با این طرح همکاری می کنند.

وی همچنین از پرداخت کامل مطالبات سال های ۹۷ و ۹۸ طرف قرارداد به ویژه داروخانه ها و بیمارستان ها در استان خبر داد و اظهار داشت: مطالبات داروخانه ها را در حال حاضر ماهیانه پرداخت می کنیم که بدنبال پرداخت هفتگی به آنها هستیم.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان نیز در این جلسه گفت: از حدود ۱۸۰ هزار نسخه تولیدی پزشکان در هر ماه در حال حاضر حدود ۱۳۵ هزار به صورت نسخه الکترونیک تولید می شود

دکتر رضا قنبرپور مقدم افزود: ۶۵ تا ۷۰ درصد پزشکان استان در طرح نسخه الکترونیک شرکت کرده اند .

وی با بیان اینکه دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی تمدید نخواهد شد، تصریح کرد: اما دفترچه های کنونی در دست مردم تا آخرین برگ قابل استفاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403