پایش 99.5 درصدی جمعیت لاهیجان در طرح شهید سلیمانی


پایش 99.5 درصدی جمعیت لاهیجان در طرح شهید سلیمانی

لاهیجان – ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان لاهیجان از پایش 58 هزار و 106 خانوار لاهیجانی در طرح شهید سلیمانی و شناسایی 370 مورد مثبت کووید-19 خبر داد.

دکتر محمد تقی نجف زاده روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تیم های سه گانه اجرای برنامه غربالگری طرح شهید سلیمانی همه روزه با حضور در سطح شهر و محلات شهرستان اقدام به بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد تماس کووید-۱۹ می کنند، گفت: از این جمعیت، تعداد دو هزار و ۴۵۶ تست کووید انجام شد و ۳۷۰ بیمار کرونا مثبت شناسایی شد که در قرنطینه خانگی به سر می برند.

وی تصریح کرد: در طول اجرای طرح شهید سلیمانی ۹ هزار و ۱۷۵ مورد بازدید بهداشتی با همکاری ادارات نظارتی شهرستان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده که منجر به صدور ۶۹۱ اخطاریه بهداشتی و پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان همچنین گفت: در راستای اجرای برنامه های گام چهارم مبارزه با کرونا و تشدید برنامه ردیابی تماس برای کارکنان دادگستری و شهرداری و تعدادی از ادارات شهرستان لاهیجان، تست تشخیص سریع کرونا انجام گرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان در این گفت وگو افزود: هفته گذشته و در پی شناسایی یک مورد کرونایی مثبت در آسایشگاه سالمندان و معلولین و تشدید برنامه پیگیری موارد تماس، طی بازدیدی، نحوه اجرای شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این مرکز را بررسی کردند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تیم مراقبتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان، با حضور در آسایشگاه سالمندان و معلولین اقدام به نمونه گیری کووید-۱۹ جهت مددجویان و کارکنان مربوطه کردند.

شهر ۱۰۱ هزار و ۷۳ نفری لاهیجان مرکز این شهرستان ۱۶۷ هزار و ۵۴۴ نفری در ۴۰ کیلومتری شمالی شرق رشت مرکز استان گیلان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها