آمریکا به‌ دنبال احیای داعش برای ویرانی منطقه است


آمریکا به‌ دنبال احیای داعش برای ویرانی منطقه است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «عدی الشعلان» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق امروز تصریح کرد: آمریکا پروژه ویرانگر خود در منطقه و به طور خاص در عراق را متوقف نکرده است. وی در گفت وگو با خبرگزاری العهد نیوز عراق افزود: واشنگتن بدنبال نفوذ و رخنه جدیدی در عراق برای گسترش هرج و مرج و تروریسم از طریق گروههای تروریستی خودش است....

آمریکا به‌ دنبال احیای داعش برای ویرانی منطقه است
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «عدی الشعلان» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق امروز تصریح کرد: آمریکا پروژه ویرانگر خود در منطقه و به طور خاص در عراق را متوقف نکرده است.

وی در گفت وگو با خبرگزاری العهد نیوز عراق افزود: واشنگتن بدنبال نفوذ و رخنه جدیدی در عراق برای گسترش هرج و مرج و تروریسم از طریق گروههای تروریستی خودش است.

الشعلان گفت: یکی از اهداف آینده آمریکا احیای دوباره گروه تروریستی داعش برای ادامه پروژه خرابکارانه خودش است.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

«صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی شود.

سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق نیز جمعه گذشته تاکید کرد که گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !