مستمری سال 1400 بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر اعلام شد


مستمری سال 1400 بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر اعلام شد

عصر اعتبار- معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: بالاترین سطح درآمدی برای بیمه شدگان این صندوق در سال آینده یک میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی اخوان بهبهانی، در دیدار با امام جمعه شهر یزدگفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 به صورت اختصاصی برای کشاورزان و روستاییان تشکیل شده است.

اخوان که برای ارایه گزارشی از این صندوق به دیدار آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان رفته بود، افزود: افرادی که عضو این صندوق می‌شوند با پرداخت حق بیمه مختصری که دو برابر سهم فرد را دولت پرداخت می‌کند، پس از طی زمان قانونی از مزایای مستمری بگیری و بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر بیمه شده فوت کند یا از کار افتاده شود، مزایای بیمه به بازماندگان بیمه شده تعلق می‌گیرد.

اخوان بهبهانی، تصریح کرد: هشت سطح درآمدی برای این صندوق در نظر گرفته شده است که متقاضی یک سطح را انتخاب می‌کند. سپس بر اساس همان مبنا، حق بیمه را پرداخت و از مزایای مستمری و بازنشستگی برخوردار می‌شود .

معاون صندوق بیمه اجتماعی افزود : برای سال 1400 سطح هشت درآمدی در صندوق روستاییان یک میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده که اگر فردی 30 سال حق بیمه را پرداخت کرده باشد، از این مستمری برخوردار می‌شود. اگر هم سنوات پرداخت بیمه کمتر باشد، با یک ضریبی به تناسب پرداخت حق بیمه این مستمری کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: در استان یزد حدود 26 هزار نفر عضو صندوق بیمه روستایی هستند که از این تعداد 12 هزار نفر به صورت دائم بیمه پردازی می‌کنند. 3 هزار و 700 نفر نیز ازمزایای مستمری بازنشستگی برخوردار شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اخوان بهبهانی در پایان گفت: در کل کشور حدود دو میلیون و 200 هزار نفرعضو صندوق بیمه روستاییان شده اند که از بین آن‌ها 120 هزار نفر مستمری بگیر و یک میلیون و 200 هزار نفر به صورت فعال مشغول بیمه پردازی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس