دریافت سیب سلامت و شرایط اخذ آن


دریافت سیب سلامت و شرایط اخذ آن

آیا شما هم به دنبال دریافت سیب سلامت برای محصولات تولیدی خود هستید ولی از شرایط و نحوه دریافت آن بی اطلاع می باشید؟

به گزارش بهداشت نیوز، آیا شما هم به دنبال دریافت سیب سلامت برای محصولات تولیدی خود هستید ولی از شرایط و نحوه دریافت آن بی اطلاع می باشید؟ پس در این صفحه باقی بمانید که ما در مورد چگونگی دریافت سیب سلامت موارد مهمی را برای شما بازگو کنیم. سیب سلامت نمادی است که از سوی سازمان غذا و دارو به منظور حفظ ارزش غذایی و سلامت مواد غذایی در زمینه سلامت جامعه به تولید محصولات غذایی با کیفیت و سالم اعطاء می شود، اینکه محصولی دارای نشان سیب سلامت است خود خبر از سلامت محصول دارد و داشتن نشان سلامت می تواند یک امتیاز مثبت در بازار برای محصول شما باشد تا مصرف کننده آن را خریداری نماید برای اخذ نشان سلامت باید از شرایط دریافت آن برخوردار باشید که ما در این مقاله به طور مفصل به شرح آن پرداخته ایم.

دریافت سیب سلامت و شرایط اخذ آن

مدت اعتبار نشان سیب سلامت 2 ساله می باشد.

پس از درخواست متقاضیان برای اخذ نشان سیب سلامت بررسی ها انجام می شود که در اداره نظارت بر محصولات غذایی محصولات را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند داد و با مدت اعتباری 2 ساله تا زمان حیات آن اعتبار داردکه در زمان پایان زمان مقرر شده محصولات مجدداً بازرسی و بدین ترتیب ارزیابی می شوند .

علت نام گذاری سیب سلامت

سیب سلامت همان طور که از اسم و شکل نماد آن پیداست به شکل یک سیب می باشد، این سیب دارای دو رنگ سبز و آبی است که رنگ سبز آن نماد سلامت و رنگ آبی آن نماد اعتماد و آرامش است، این سیب دارای دو برگ است که یکی در بالای آن و دیگری در وسط آن نماد طراحی شده است برگ میانی به شکل چشم و اشاره به نظارت سازمان غذا و دارو بر حفظ سلامت محصول دارد و برگ بالا نیز به معنای اهداف و تعالی این سازمان برای رشد سلامت محصولات است جدولی نیز در کنار این علامت تعریف شده که میزان قند، چربی، اسید های چرب ترانس و نمک را در تولید محصول نمایش می دهد و میزان کالری محصول نیز در آن تعیین شده است علاوه بر این مخفف لاتین واژه سازمان غذا و دارو ایران نیز در زیر آن درج شده .

دریافت سیب سلامت و شرایط اخذ آن

شرایط اخذ و دریافت کردن نشان سیب سلامت

شرایط دریافت سیب سلامت بر اساس آیین نامه های سازمان غذا و دارو به شرح زیر است:

متقاضی باید پروانه ساخت وزارت بهداشت را دریافت کرده باشد به موجب آیین نامه های صادر شده از سوی سازمان غذا و دارو باید شرایط دریافت سیب سلامت که در این آیین نامه ها ذکر شده را داشته باشد. هیچ گونه مواد خطرناکی که باعث ایجاد بیماری در تولید محصول شود به کار برده نشده باشد و در صورت لزوم مقدار مصرف به حداقل ترین شکل ممکن باشد در صورت بالا رفتن کیفیت محصول و حفظ سلامت آن به موجب تغییر فرمول تولید آن محصول هیچ گونه استفاده ای از سموم مختلف در تولید محصول به کار نرفته باشد اگر روند تولید محصول بر پایه مصرف مواد اولیه طبیعی و ارگانیک بوده باشد و این امر موجب کیفیت و سلامت محصول شده باشد میزان مصرف نمک در تولید محصول باید در حداقل باشد مواد شیمیایی در تولید محصول استفاده نشده باشد. در تولید محصول از کربوهیدارت های ساده و چربی ها به صورت حداقل استفاده شده باشد استفاده از مواد به دور از سودمندی که در روند تولید محصول موادی نظیربه مانند پرو بیوتیک ها که باکتری های مفید در تولید محصولات می باشد استفاده از مکمل های مجاز برای حفظ سلامت مواد غذایی یا محصولات تولید شده مکمل هایی مثل ویتامین ها غنی شده به کار بردن تکنولوژی برای حفظ ارزش مواد غذایی در فرآیند تولید محصول

مدارک دریافت سیب سلامت

مدارکی که جهت دریافت سیب سلامت باید ارائه شود شامل: گواهی نامه ثبت برند، ارائه ایران کد محصول، ارائه نامه های تأیید از سوی وزارت بهداشت، هم چنین ارائه مجوز تولید محصولات ، تأییدیه ای که سازمان غذا و دارو برای اخذ سیب سلامت صادر می کند، مدارک ارائه شده اداره بهداشت که خود مشمول مواردی مانند: سرامیک سازی فضای تولید محصولات، رعایت حداقل استاندارد متراژ محیط ، سرویس بهداشتی استاندارد، استاندارد فاصله دور از آلودگی که حداقل 500 متر باید باشد ، در صورت وجود کارخانه وجود فضای آزمایشگاه در آن ضروری می باشد توجه داشته باشید ارائه تمامی این مدارک برای دریافت سیب سلامت الزامی می باشد، در صورتی که شرکت دارید و یا در فکر ثبت شرکت هستید بد نیست بدانید وجود شرکت برای دریافت سیب سلامت الزامی نیست اما داشتن آن نیز بدون لطف نمی باشد.

گام ابتدایی برای ثبت برند انتخاب بهترین نام و متناسب ترین نام برای برند مورد نظر می باشد که باید از سوی متقاضی ثبت علائم تجاری به اداره مالکیت معنوی فرستاده شود. برای اسان شدن امور می توانید انتخاب بهترین نام و متناسب با فعالیت خود را به کارشناسان مجرب ثبت علائم تجاری بسپارید.

در صورتی که می خواهید برای ثبت شرکت خود اقدام کنید باید این امر را به اشخاصی بسپارید که در این امر خبره هستند.

قبل از اقدام به دریافت سیب سلامت ابتدا مدارک مربوطه را تهیه نمایید که در وقت شما صرفه جویی شود.

مراحل دریافت سیب سلامت یا نشان سیب سلامت

برای انجام این موارد دریافت مدارکی چون گواهی ثبت برند باید از اداره ثبت علائم تجاری صورت گیرد و داشتن گواهی برند ثبت شده الزامی است، هم چنین جی اس وان که کد شناسایی کالا می باشد و نوع و مقدار و کیفیت محصول را تعریف می کند، نمونه ایران کد برای صادرات محصول است، با تکمیل سایر مدارک می توانید اقدام به دریافت سیب سلامت کنید.

در این مرحله با وجود شرایط لازم به اداره بهداشت مراجعه کرده و این اداره محصول و فضای آن را مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن شرایط مندرج در این سازمان نامه تاییدیه محصول را صادر می کند، سپس متقاضی با مدارک موجود باید به سازمان غذا و دارو مراجعه کند، این سازمان نیز کیفیت و سلامت محصول را بررسی کرده و در صورت داشتن استاندارد های مربوطه بر اساس آیین نامه ها و قواعد سازمان مراتب را جهت تایید نهایی به کمیته عالی ارائه می دارد این کمیته نیز بعد از بررسی های انجام شده نشان سیب سلامت محصول را صادر می کند تا بر روی بسته بندی آن درج شود.

مدت اعتبار نشان و علامت سیب سلامت

سیب سلامت بعد از صدور همان طور که در ابتدای متن اعلام شد، از سازمان غذا و دارو به مدت دو سال اعتبار دارد که بعد از اتمام مدت اعتبار سیب سلامت محصول ، مجدد باید مدارک ارائه و بررسی ها جهت حفظ ارزش غذایی و سلامت محصول طی شود، این مدت اعتبار به دلیل نظارت اقدام به تداوم طی هر دو سال برای حفظ سلامت محصول توسط سازمان غذا و دارو انجام می گیرد که تاریخ آن از زمان صدور محاسبه می شود.

چگونگی تشخیص اصالت سیب سلامت محصولات

این طور به نظر می آید که سلامت مواد غذایی یکی از معیار های اصلی برای خرید این محصولات است اما برخی مواد غذایی هستند که از نظر سازمان غذا و دارو مواد غذایی مضر تعریف شده اند که مصرف این مواد غذایی توسط این سازمان ممنوع اعلام نشده بلکه توصیه می کنند مردم از این محصولات حداقل استفاده را داشته باشند این محصولات شامل : نوشابه های گاز دار، سوسیس و کالباس و همبرگر، محصولاتی چون چیپس و پفک و اسنک ها، و محصولات قاچاق مانند لوازم آرایشی و بهداشتی هم چنین محصولاتی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، همان طور که می دانید مصرف این محصولات می تواند بسیار مضر باشد، سیب سلامت در واقع نمادی است که برای محصولات غذایی و خوراکی و غیر خوراکی که انسان به صورت استفاده بر روی پوست خود استفاده می کند اعطاء می شود. این علامت که مبنی بر نظارت و پیش برد اهداف آتی سازمان غذا و دارو در حفظ سلامت ارزش غذایی و حفظ سلامت افراد تعریف شده به مشاغل خانگی تعلق نمی گیرد. این نشان را می توانید در کنار سایر استاندارد های محصول خود در پشت بسته بندی محصولتان درج کنید. این نماد برای محصولات وارداتی به شرط داشتن پروتکل ها و آیین نامه های سازمان قابل دریافت است. سازمان غذا و دارو تنها مرجع صدور نماد سیب سلامت است و هر استان دارای پایگاه سازمان غذا و دارو می باشد که هر متقاضی برای دریافت سیب سلامت خود باید به آنجا مراجعه نماید. برای اطلاعات بیشتر به سایت ثبت شرکت ایلیا (https://eliya.ir) مراجعه کنید و برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص ثبت شرکت از طریق کانال های زیر با ما در تماس باشید.

ایمیل جهت مشاوره : info@eliya.ir

شماره تلفن جهت مشاوره : 02632137

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...