قلب دختر همدانی بعد از مرگ تپیدن گرفت


قلب دختر همدانی بعد از مرگ تپیدن گرفت

حوادث رکنا: هدیه دختر همدانی بعد از مرگ به چند ایرانی جان دوباره بخشید.

۴ بیمار با اعضای بدن جوان تویسرکانی به زندگی دوباره بازگشتند.مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان از اهدای اعضای خانم ۲۵ ساله تویسرکانی خبر داد.

به گزارش رکنا، مجید حمیدی اظهار کرد: «زهرا گل‌یارانی»، ۲۵ ساله، ساکن شهرستان تویسرکان که به علت ایست قلبی دچار مرگ مغزی شده بود، چهار عضو بدنش به بیماران نیازمند اهداء شد.

این پزشک با بیان اینکه یک شوک ناگهانی باعث شد این فرد مشکل قلبی پیدا کند، افزود: پس از این اتفاق بلافاصله عملیات احیاء و انتقال وی به بیمارستان مهر ملایر انجام گرفت اما او دچار مرگ مغزی شد و با رایزنی‌های انجام شده خانواده مرحوم، رضایت خود را مبنی بر اهدای اعضایش اعلام کردند.

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه این بیمار مرگ مغزی شده برای اهدای عضو به تهران منتقل و چهار بدنش شامل قلب، کبد و دو کلیه اهداء شد، خاطرنشان کرد: این اهداء، سیزدهمین مورد رضایت اهدای عضو از ابتدای امسال بوده که سه مورد فوت شدند و ۱۰ مورد اهدای عضو با موفقیت انجام گرفته است.

او در رابطه با وضعیت بخش پیوند کلیه بیمارستان شهید بهشتی همدان، توضیح داد: به علت شرایط موجود و شیوع کرونا این بخش همچنان تعطیل است و بیماران برای پیوند کلیه به تهران منتقل می‌شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری