سیاستمدار فرانسوی خواستار ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی شد


سیاستمدار فرانسوی خواستار ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی شد

رهبر جبهه ملی و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواستار ممنوعیت حجاب مسلمانان در اماکن عمومی در این کشور...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارین لوپن» سیاستمدار راست افراطی و رهبر جبهه ملی فرانسه جمعه در سخنانی پیشنهاد داد که حجاب مسلمانان در اماکن عمومی این کشور ممنوع شود.

در حالی که تنها 15 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2022 باقی مانده، لوپن که در نظرسنجی‌ها شانه به شانه «امانوئل ماکرون»‌ رئیس جمهور فرانسه قرار دارد، تلاش می‌کند تا با مطرح کردن این موضوعات توجه‌ها را بیشتر به خود جلب کند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «من معتقدم که روسری یک لباس افراطی به شمار می‌آید.»

لوپن همچنین خواستار تصویب قانونی جدید در ممنوعیت ایدئولوژی‌های اسلامی شده و این ایدئولوژی‌ها را دیکتاتورانه توصیف کرده است.

مارین لوپن که وجهه سیاسی خود را وامدار پدرش است، تاکنون دو بار برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نامزد شده است.

وی دومین بار در سال 2017 با اختلاف زیاد رقابت را به امانوئل ماکرون که فردی تازه‌ وارد در سیاست بود، واگذار کرد.

لوپن به سیاست‌های ضد اتحادیه اروپا و ضد مهاجرتی مشهور بوده و نتایج آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیار به ماکرون نزدیک شده و همین موضوع امیدهایش برای ورود به کاخ الیزه را افزایش داده است.

چندی پیش نیز «مارلین شیبا» وزیر شهروندی فرانسه گفته بود که وی نمی‌تواند تحمل کند که ببیند دختر بچه‌ها حجاب داشته باشند.

وی که با شبکه ال‌سی‌آی فرانسه مصاحبه می‌کرد، در بخشی از مصاحبه خود گفته بود: «نمی‌توانم تحمل کنم دختر بچه‌ای که 5 سال دارد حجاب داشته باشد.» (جزئیات بیشتر)

پارلمان فرانسه چندی پیش نیز طرحی با نام «مبانی تقویت ارزش‌های جمهوری» آغاز کرده که بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان آن را طرحی برای افزایش فشار بر مسلمانان توصیف کرده‌اند.

در بخشی از این طرح که در صورت تصویب به قانون تبدیل می‌شود، دختران مسلمان زیر 18 سال از پوشش حجاب در اماکن عمومی منع می‌شوند.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه