اطفای حریق در 2.5 هکتار از جنگل‌های طبیعی


مدیر کل منابع طبیعی گیلان از اطفای شش فقره آتش‌سوزی خبر داد و گفت: نیروهای یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با کمک نیروهای مردمی و دستگاه‌های امدادی در مجموع 2.5 هکتار از عرصه‌های جنگلی استان را اطفا کردند.

صراط:

میرحامد اختری گفت: با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم در استان گیلان طی دو روز گذشته، در مجموع ۶ فقره آتش سوزی داشتیم.

به گزارش همشهری اختری با بیان اینکه شهرستان های ماسال، آستارا، تالش، سیاهکل، فومن و رضوانشهر درگیر آتش سوزی بودند، تصریح کرد: این آتش سوزی ها در جنگل های طبیعی و دست کاشت به وقوع پیوسته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به پیش بینی درست هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم شدید در استان افزود: کلیه نیروهای حفاظتی و قرق بانان با تجهیزات کامل در آماده باش بودند و با حضور به موقع در عرصه های گرفتار حریق اقدام به مهار آتش سوزی کردند.

وی با بیان اینکه تمامی حریق های صورت گرفته سطحی بوده و درختان آسیب جدی ندیدند، گفت: متاسفانه طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۲۳۲ فقره آتش سوزی جنگل به مساحت ۴۸۳ هکتار داشتیم که نشان دهنده افزایش ۴۶ درصدی در تعداد حریق و پنج درصدی در مساحت حریق است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به افزایش وقوع پدیده باد گرم نسبت به سال گذشته، اضافه کرد: با توجه به احتمال وزش مجدد باد گرم در هفته جاری، کلیه پرسنل ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان در آمادگی کامل هستند.

اختری از مردم و گردشگران خواست در سطح جنگل ها و حاشیه جنگل آتش روشن نکنند و یادآور شد: در صورت روشن کردن آتش حتما از اطفای کامل آن اطمینان کسب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام