سرانه فضاهای ورزشی کردستان 2.3 برابر رشد یافت


سرانه فضاهای ورزشی کردستان 2.3 برابر رشد یافت

سنندج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: با استفاده از اعتبارات دولتی سرانه ورزشی این استان در دولت تدبیر و امید 2.3 برابر رشد داشته است.

بهرام نصرالهی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ابتدای شروع خدمت دولت تدبیر و امید در این استان ۴۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی وجود داشت که تا قبل از سالن ۶ هزار نفری این میزان به بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع رسید یعنی ۲.۳ برابر افزایش یافت.

وی اظهار داشت: در این مدت بیش از ۱۳۰ پروره ورزشی در طول دولت در کردستان به بهره برداری رسیده که در نتیجه این اقدامات رتبه استان ۳۰ کشور در ابتدای سال ۹۲ را از لحاظ سرانه ورزشی هم اکنون به رتبه ۱۳ رسیده است.

بیش از ۵۸ میلیون ریال در بخش ورزش روستایی کردستان سرمایه‌گذاری شد

نصرالهی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی به عنوان یکی از محرک‌های شادابی و پویایی در مورد تاکید قرار گرفته است، تاکید کرد: در این دولت نیز ۱۶ طرح زیرساختی ورزش در روستاهای استان احداث شده است افزود: برای این طرح‌ها ۸۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی کردستان افزود: این طرح‌ها در ۱۳ روستای این استان شامل سراب قامیش، باباریز، اویهنگ و گلین سنندج، مالوچه قروه، آرمرده و سیاه حومه بانه، کانی سانان و کانی دینار مریوان، چاغرلو، ایرانخواه و مرخز سقز و دزلی سروآباد است.

وی اظهار داشت: این طرح‌های شامل سالن‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی، زمین روباز خاکی، سالن سقف کوتاه بوده که با اجرای آنها ۵۱ هزار و ۷۳۰ متر مربع به مساحت اراضی ورزشی روستایی استان اضافه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا