مجوز بازگشایی همه مساجد در ایالت «پنانگ» مالزی صادر شد


مجوز بازگشایی همه مساجد در ایالت «پنانگ» مالزی صادر شد

بر اساس دستور شورای دینی -اسلامی نماز جمعه و نمازهای واجب روزانه در تمام مساجد واقع در ایالت «پنانگ» مالزی برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «malaymail»،نماز جمعه و نمازهای واجب روزانه در تمام مساجد واقع در ایالت «پنانگ» مالزی برگزار خواهند شد.

این در حالی است که تا کنون تنها تعدادی از مساجد در این ایالت به دلیل شرایط و قرنطینه کرونایی اجازه داشتند نمازهای جماعت و جمعه را برگزار کنند.

«احمد زکی الدین عبدالرحمن» ، رئیس شورای دینی - اسلامی پنانگ گفت که این شورا روز گذشته جلسه ویژه ای را برگزار کرد و روش فرآیندهای استاندارد (SOP) را برای نظارت بر مکان های عبادی مسلمانان در هنگام اجرای دستور محدودیت های کرونایی تعیین کرد.

وی افزود: نمازهای واجب در تمام مساجد ایالت حداکثر با 15 نفر مجاز است ، در حالی که برای نماز جمعه 12 تا 45 نمازگزار در رده سنی بین 15 تا 70 سال و شامل اعضای کمیته مسجد می توانند حضور داشته باشند.

به گفته عبدالرحمن برای نماز تشییع در مساجد نیز فقط 20 نفر مجاز به شرکت برای اقامه نماز هستند اما بازدید از قبور پس از دفن اجساد ممنوع است.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی شورای دینی اسلامی پنانگ، فراهم کردن مکانی برای راحتی مسافران به منظور اقامه نماز نیز از این به بعد امکان پذیر است.

احمد زکی الدین ​​که معاون سروزیر پنانگ نیز هست گفت که اذان در مساجد با اعلام دستورالعمل هایی برای مقابله با کرونا جایگزین می شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403