فعالیت 1569 ناجی غریق در استان مرکزی


فعالیت 1569 ناجی غریق در استان مرکزی

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان مرکزی از فعالیت 1569 ناجی غریق در این استان خبر داد.

علیرضا مجرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب افزود: هم اکنون رشته نجات غریق در شهرستان های اراک، خمین، ساوه، محلات، تفرش، دلیجان، شازند، آشتیان، کمیجان و زرندیه فعال است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی حدود ۳۰ سد و آبگیر وجود دارد که بر اساس دستور استاندار به ستاد بحران استان، برای هر سد و آبگیر که مورد استقبال مردم است، می بایست از هیات نجات غریق و غواصی استان مرکزی کمک گرفته شود و در همین راستا ناجیان غریق مورد تائید هیات در این سدها و آبگیرها حضور می یابند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری و با وجود شیوع ویروس کرونا و ازدحام و ‌استقبال مردم، تعداد غریق در سدها و آبگیرهای استان صفر بوده است در حالی که متاسفانه این آمار در سال گذشته تا قبل از حضور ناجیان غریق ۲۴ مورد بوده ولی خوشبختانه با حضور ناجیان از افزایش این آمار جلوگیری شده است.

مجرد با بیان اینکه ۴۶۰ ناجی غریق در استان به صورت فعال در استخرهای استان فعالیت دارند و هر ساله می بایست دوره های آمادگی نجات غریق را سپری کنند، افزود: در سال جاری اولین دوره آمادگی نجات غریق در بخش بانوان با حضور ۵۶ نفر و در بخش آقایان ۴۸ نفر به صورت وبینار برگزار شد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان مرکزی در پایان اظهار کرد: در سال گذشته یکی از بانوان استان مرکزی در سطح کشور و در آیتم پرچم در ساحل عنوان قهرمان قهرمانان را کسب کرد که این مهم در تاریخ نجات غریق استان کم سابقه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی