وضعیت جوی خراسان رضوی رو به پایداری است


وضعیت جوی خراسان رضوی رو به پایداری است

مشهد- ایرنا- کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همزمان با ضعیف شدن فعالیت سامان بارشی، وضعیت جوی این استان ظرف روزهای آتی هفته جاری پایدار خواهد بود.

زهرا آهگنرزاده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با پایداری نسبی وضعیت جوی در خراسان رضوی که تا پایان هفته جاری ادامه دارد، احتمال افزایش آلاینده‌های هوا در مناطق صنعتی و شهرهای بزرگ استان به ویژه در کلانشهر مشهد وجود دارد.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی در حال خروج از خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر همراه با بارش باران در تربت‌حیدریه واقع در جنوب میانه استان، تربت‌جام در شرق، کاشمر در جنوب غرب میانه، گناباد در جنوب، فریمان در شمال میانه، خواف در جنوب شرقی خراسان رضوی و همچنین شهر مشهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان این بارشها با حجم هشت میلیمتر در تربت‌حیدریه و کاشمر و کمترین آن در فرودگاه مشهد به میزان یک دهم میلیمتر ثبت شده است.

وی افزود: احتمال افزایش ابر ظرف امشب و فردا ۱۳ بهمن ماه در نیمه جنوبی خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

آهنگرزاده گفت: بر این اساس دمای شبانه هوا از امشب ۱۲ بهمن ماه در خراسان رضوی به میزان شش درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

قوچان واقع در شمال خراسان رضوی با دمای هوای صفر درجه و سرخس واقع در شمال شرق استان با دمای هوای ۲۷ درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند. دمای هوای شهر مشهد نیز در این مدت بین ۹ تا ۲۲ درجه در نوسان بود.

بیشترین شدت وزش باد هم ظرف همین مدت از تایباد واقع در جنوب شرقی خراسان رضوی با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی